Rygter om kæmpeskærm i ny iPhone

Reuters viderebringer et temmeligt usandsynligt rygte om, at Apple har besluttet at skærmen i den næste iPhone skal være hele 4,6 tommer. Hvilken størrelse foretrækker du? Deltag i afstemningen.

Ifølge Reuters han Apple besluttet, at den kommende iPhone skal have en skærm på hele 4,6 tommer sammenlignet med de nuværende 3,5 tommer. Kilder oplyser, at Apple allerede er begyndt at bestille de forskellige komponenter hos underleverandører.

Tidligere har der været rygter om, at Apple vil skifte til en skærm på 4 tommer, da det nogenlunde kan lade sig gøre, uden fysisk at gøre telefonen større. I stedet kan man gøre rammen omkring skærmen mindre.

4,6 tommer er kæmpe stort

Nu siger forskellige tommemål nok ikke nogen ret meget, men 4,6″ er en kæmpe skærm, som hovedparten af almindelige forbrugere nok vil finde alt for stor. Det virker derfor meget usandsynligt, at Apple skulle springe på den vogn. Så skulle det da lige være som en ekstra mulighed, samtidig med, at de beholder den nuværende skærmstørrelse. Det er til gengæld ikke Apple normale strategi at differentiere på den måde.

Hvor stor en skærm på 4,6″ er, kan man få en indtryk af på billedet her over, hvor der vises en Galaxy Nexus og en iPhone. Noget helt andet er dog at have den i hånden, hvor den virker meget stor og klodset.

For et års tid siden, da der var rygter om en 4″ skærm, spurgte vi læserne, om de ville have en iPhone med en større skærm. 50% svarede nej, 40% ja og 10% ved ikke. Hvad er holdningen idag?

Hvilken skærmstørrelse foretrækker du?

  • 4" (57%, 436 stemmer)
  • 3,5" (som nuværende) (31%, 234 stemmer)
  • 4,6" (10%, 77 stemmer)
  • Ved ikke/Andet (2%, 13 stemmer)
  • Mindre end nuværende (0%, 7 stemmer)

Stemmer i alt: 767

Loading ... Loading ...
Skrevet af Martin Wolsing, 22/03 2012
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • Marcus

     

    Så længe der er iPads og macbooks osv fortrækker jeg personligt at telefonen stadig har en lommevenlig størrelse, og der synes jeg ikke at den skal være større end den er. Med airplay osv er der jo også andre måder at kompensere for skærmstørrelsen når den endeligt skulle synes for lille.

    22. marts 2012 @ 10:17

  • Senthu

     

    Kunne det tænkes de nye komponenter der bestilles er til en mellemting mellem iphone og ipad som fx den ipad mini som der er rygter om.

    22. marts 2012 @ 10:35

  • Laursen92

     

    Er meget glad for min 3,5″ skærm, har en størrelse hvor man nemt med en hånd kan trykke over hele skærmoverfladen.
    Hvis den skal blive større, skal det maks være 4″, andet synes jeg er for stort. Trods jeg gerne vil have en lækker skærm, vil jeg nemlig også gerne have en telefon der nemt kan være i lommen, og det synes jeg ikke er tilfældet ved alle Android enheder…

    22. marts 2012 @ 10:45

  • janj_svb

     

    Håber da det er som Senthu skriver, at Apple er ved at komme med en iPlay enhed som en mellem ting mellem iPhone/iPod og iPad´den, den kunne være en god konkurrent til Gameboy /PsP

    22. marts 2012 @ 11:15

  • Søren

     

    Jeg håber godt nok ikke det passer. Jeg har vinget af i 4″. For mit vedkomne skal den helst ikke være større end det, så ryger lommevenligheden. Det er stadig en telefon og ikke en tablet.

    22. marts 2012 @ 11:34

  • Gustav BL

     

    Syntes personligt at størrelsen på 3.5 er helt fin. Er der nogle der ved om man sådan vitterlig kan se en stor forskel i størrelsen. Som de mock-up vi har set kan skærmen jo komme helt ud i kanten, men kan skærmen holde til det? Hvis man taber telefonen, ville skærmen så ikke blive skadet nemmere? Kan ikke helt se ideen i en iPlay device… Vi har jo allerede iPod touch, den har allerede slået Nintendo og Sony… Behøver vi en iPlay?

    22. marts 2012 @ 12:02

  • alexander

     

    der er jo nok en grund til at apple har valgt at beholde 3,5″, man kan nemlig betjene hele skærmen kun med en hånd, hvilket man ikke kan på noget af alt det andet android lort der er derude

    22. marts 2012 @ 12:45

  •  

    Jeg har valgt 3,5″, da jeg ikke synes at iPhonen bliver behagelig at have i hånden hvis den bliver bredere.

    Det kan dog lade sig gøre at øge skærmstørrelsen fra 3,5″ til 4″ uden at gøre den bredere, hvis man vælger en anden aspectratio.

    På den nuværende skærm, der er 50mm bred, 75mm høj, 90mm diagonal (~3,5″) har vi en aspectratio på 1,5, hvilket som sådan er fint, men passer rigtig skidt til f.eks. film.

    Der er i det nuværende design mekanisk plads til at øge højden på skærmen til 90mm, og ved at bibeholde bredden på 50mm, får vi en diagonal på 103mm (~4,0″) og en aspectratio på 1,8 (16:9 formatet har en aspectrationpå 1,77).

    Dette vil give os en bredere skærm der meget bedre passer til at se film på, og som langt de fleste spil vil have glæde af.

    For Apple betyder det at de, for at holde den nuværende formfaktor, skal have pakket højtaler, facetime kamera, og diverse sensorer sammen så de kan være på de 10mm (inkl. rammen) der er tilbage ovenover skærmen, og nederste højtaler, dockstik, homeknap m.m. har kun 15mm (inkl. rammen) til rådighed.

    Sådan en iPhone vil jeg meget gerne have :-)

    22. marts 2012 @ 13:04

  • jacob_vigo

     

    @hembo
    enig ! √

    22. marts 2012 @ 15:06

  • arkoh

     

    Jeg har købt min sidste iPhone hvis de laver den større end den nuværende i reel formfaktor! Dvs. for min skyld, så kan de forstørre skærmen ALT det de lyster og vil indenfor den ydre form den har idag, men jeg nægter at rende rundt med en mursten/mini tablet som de forskellige HTC’er man ser rundt omkring med en 4.6 tommer skærm, ja eller blot de dårligt designede 4 tommer skærme!

    De er simpelthen horible at håndtere!!

    22. marts 2012 @ 15:55

  • kiksmann

     

    3,5″ er en fornuftig størrelse for en mobil enhed som skal have plads i en lomme. Der kan naturligvis argumenteres for og imod netop 3,5″ og ikke 4″.

    23. marts 2012 @ 11:06