Apple frigiver iOS 5.0.1

Apple har frigivet en opdatering til iOS 5, der blandt andet løser problemet med dårlig batteritid, som nogle iPhone-brugere har lidt af.

Apple har frigivet en opdatering til iOS, der fikser problemer med batteritiden og dokumenter gemt i skyen samt lukker et sikkerhedshul. Til iPaden (den oprindelige) introducerer Apple mulighed for multitask-gestikulationer.

iOS 5.0.1 er tilgængelig for iPhone 4S, iPhone € og iPhone 3GS, 3. og 4. generation iPod touch samt begge iPads.

Opdateringen kan installeres via iTunes eller som over-the-air-opdatering direkte på iPhonen, som er det klart hurtigste, da det kun fylder 40-50 MB afhængigt af model.

Skrevet af Martin Wolsing, 11/11 2011
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • Dr.Mug

     

    Jeg lavede Wifi opdatering på min iPad 2 og det tog 4-5 minutter så kørte den igen… og mega nemt…

    11. November 2011 @ 09:06

  • moritz

     

    Jeg opdaterede igår aftes min 4S’er med over-the-air metoden :) Nemt og smertefrit. Når opdateringen er hentet ned (i mit tilfælde 55 mb.), kommer iPhonen med en advarsel om at den nu installerer hvis man ikke annullerer, derefter kører den løs med update, og genstarter – VUPTI så er man klar på ny med 5.0.1!

    EFFEKTIVT!! :)

    11. November 2011 @ 09:19

  • Gustav BL

     

    Det er super nemt, netop gjort over nettet på min 3GS

    11. November 2011 @ 09:53

  • timmy hilipsen

     

    håber på batteriet blir bedre

    11. November 2011 @ 10:03

  • iron

     

    Har 4S med IOS 5 vil godt have den jailbreak men ved ikke om jeg skal opdater den til 5.0.1

    er der nogle der ude som kan anbefale hvad jeg skal gør skal jeg vente eller skal jeg bare opdater til den nye

    11. November 2011 @ 10:46

  • Jacob

     

    Min 3GS sagde selv at der var en opdatering klar, og det virkede perfekt over wi-fi. Men min 4s har ikke findet noget, og når jeg søger manuelt siger den ‘fejl under søgning efter softwareopdateting’. Er der andre der oplever det samme?

    11. November 2011 @ 10:48

  • timmy hilipsen

     

    iron : jeg har os iphone 4s og vil os godt ha jailbreak men hade lidt problemer med batteriet så har opdateret så venter til næste jailbreak

    11. November 2011 @ 10:55

  • Kenneth

     

    Har installeret OTA nu, det gik meget nemt!

    Men mit spørgsmål er nu, hvis man skal gendanne i iTunes så skal man vel alligevel bruge den fulde ipsw? omkring 700-800 mb… Så skal man jo faktisk downloade 2 steder, lidt dumt :/

    11. November 2011 @ 11:24

  • mini

     

    #iron hvad jeg forstår skal du ikke gøre det.

    Important !

    Per MuscleNerd Tweet …

    MuscleNerd MuscleNerd
    Jailbreakers and unlockers should avoid today’s 5.0.1 until a flow for downgrading to 5.0 is developed.
    3 minutes ago Favorite Retweet Reply
    [End MuscleNerd Tweet]
    _____________________________________________________________________

    If you want the upcoming untethered jailbreak, I strongly suggest…

    if you have an iPad2 you get it on 5.0 firmware while Apple is still signing 5.0. Once Apple stops signing 5.0, YOU CANNOT UPDATE TO 5.0 and will be forced to 5.0.1 (or the current firmware)

    If you have an iPhone 4S, do not update to 5.0.1 – There is NO WAY TO COME BACK TO 5.0

    If you have a iPhone4 or 3GS new bootrom you get it on 5.0 and do not update. You can still restore to 4.x.x firmware IF YOU HAVE THE HASHES. IF you upgrade to 5.0.1, YOU CANNOT GET BACK TO 5.0

    11. November 2011 @ 11:24

  • Lars

     

    Upgrade til iOS 5.0.1 OTA (over the air) på min iPhone 4S gik problemfrit. Så langt så godt.
    Batteritiden er dog stadig halvskidt :-(
    10% tab på 7 timer ved Standby, svarende til Standby-tid på ca 70 timer – en del under de lovede 200 timer

    11. November 2011 @ 11:40

  • Daniel G

     

    Jeg har os opdateret men jeg synes stadigvæk den lilla navigations pil er til stede. med mindre jeg slå påmindelser fra under lokalitetstjenster.

    11. November 2011 @ 11:41

  • Mikkel

     

    @ Lars

    Jeg opdaterede i går kl 23.20 til 5.0.1 . jeg gik i seng kl 23.40 og min telefon var på standby fra ca kl 24 til dagen efter kl 6.30 og havde mistet 8 % :-(

    11. November 2011 @ 11:44

  • patch

     

    jeg er kunde hos Telenor

    after update had jet kæmpe problemer med at kunne sms og ringe op, pga min iPhone ikke kan finde Telenors netværk eller tilslutte til den. bor på Østerbro…..

    anbefaler at IKKE at lave en update!!!!!!!!!!

    11. November 2011 @ 13:03

  • Danny Hare

     

    Patch

    Lav en netværksindstilling :-)

    Hvilken build er din 5.0.1 ?

    11. November 2011 @ 13:19

  • Danny Hare

     

    Nulstil netværksindstillinger :-)

    11. November 2011 @ 13:20

  • Danny Hare

     

    Daniel hvis den genere dig, så slå timezone fra

    11. November 2011 @ 13:37

  • preben

     

    God dag for mig igår, min 4S ombytter kom med posten igår, fik den opdatteret til 5.0.1.

    Tog den af laderen kl.22, (100%) lagde den på mit natbord, vågnede kl.05.00 (99%)! WOW!
    kan kun sige jeg er meget tilfreds

    Nå glæden varede ikke længe, nu har den smidt 12% på 1,5 time uden brug.

    Mystisk!

    11. November 2011 @ 13:56

  • alsvik

     

    Der ER stadig problemer med IOS 5.01

    Opdaterede for nogle timer siden og slog igen Time Zone til i Localization settings. Og for en OSD fyr som jeg er det ikke til at holde ud at ikonet nu konstant er tændt. Hvor længe kan telefonen være om at finde ud af hvilken tidszone jeg befinder mig i?

    11. November 2011 @ 14:06

  • Thomas Fechtenburg

     

    @alsvik

    Ikonet du ser er ikke ensbetydende med at der bliver benyttet GPS, blot at der er en lokationstjeneste aktiv (hvilket den jo er når du aktivt har slået det til).

    Jeg vil tro at Time Zone opdateres hver gang telefonen skifter mellem netværk, og ikke ved hjælp af GPS. Jeg har lavet rigtig mange tests i en af mine kommende Apps. og der benyttes ikke ekstra strøm når denne metode benyttes.

    Jeg har derimod observeret at jeg efter en opdatering, manglede et password i mine mail indstillinger, så min telefon blev ved med forgæves at sende en mail, hvilket brugte en del strøm.

    11. November 2011 @ 14:42

  • Danny Hare

     

    Hvad er jeres build på 5.0.1 ?

    11. November 2011 @ 14:48

  • moritz

     

    @Danny Hare
    Build er version 9A405

    11. November 2011 @ 15:20

  • Dennis

     

    Jeg må sige jeg er ikke stor af at opdatere..
    Jeg har siden opdatering af 5.0 på min nu “aflagte” iPhone (konen overtog) haft nøjagtig samme batteri levetid som som på 4.x
    Jeg har så for 2 uger siden fået min 4S og batteri levetiden er på den faktisk identisk med hvad den var på 4′eren.
    Jeg kan bruge min 4S rimeligt meget i løbet af en dag. (står op kl. 4:30) og stadig have 30-40% batteri kl. 22.
    Og det ikke noget problem for mig at lade den op hver nat.

    11. November 2011 @ 15:20

  • Uffe Hagen

     

    @ Preben
    Mon ikke den har taget en backup ?

    11. November 2011 @ 15:30

  • Antoni

     

    Min stod også bare at søgte efter service efter Updaten, men tog sim kortet ud og satte det i igen så var den der.

    11. November 2011 @ 15:34

  • moritz

     

    @Uffe Hagen
    Det gør den ikke med mindre den er i lader, så det er nok ikke tilfældet for Preben ;)

    11. November 2011 @ 15:41

  • Søeborg

     

    Præcis 15 minutters helt problemfri opdatering af min 4′er uden brug af iTunes. Så det var da rart… :)

    11. November 2011 @ 15:46

  • nibu

     

    Samme problem (netværket er gået helt ned, virker måske 1-2 minutter efter jeg tænder og slukker). Telenor kunde.

    Nogen der har et svar endnu?

    Det begyndte at ske for mig siden jeg opdaterede til ios 5.0.1 – jeg kan ikke gendanne den tilbage til 5.0 den ender med 5.0.1 hvis jeg gendanner…

    Ingen der har et svar?

    11. November 2011 @ 17:30

  • preben

     

    Havde problemet på min 4èr da den fik ios 5, i starten 20-25% natten over, så gendannede og gendannede, 4 gang lykkens gang, nu tager den 5-7% natten over… ved ikke hvad fanden det skal betyde.

    11. November 2011 @ 17:46

  • Frank

     

    Mit batteri på min 4′s er nu stadig total fucked efter opdateringen.

    11. November 2011 @ 19:01

  • Jefferen

     

    Til Patch og andre Telenor kunder

    Jeg oplever fuldstændigt det samme med at jeg mister forbindelsen på ca. 6 ud af 10 opkald – man kan have fuldt signal og efter besked om at opkaldet er mislykket, forsvinder signalet helt og Tlf. Søger igen… Har prøvet at lave en “Reboot”, gendanne telefonen og prøvet at nulstille nætværksinstilingerne – men intet hjælper, Arrr… Lort!
    IOS 5.0.1 build 9A405

    Nogle forslag?
    (batteritiden er stadig ikke ok og ja, jeg kan jo installerer IOS 5.0 igen -men det er jo ikke optimalt med et såkaldt “topprodukt”)

    11. November 2011 @ 19:19

  • preben

     

    Apple for fanden da, få nu for en gang skyld STYR på jeres shit!! inden det sendes på gaden.

    11. November 2011 @ 19:52

  • aalestrup

     

    Jeg kunne ikke opdater via WiFi som nogle af Jer skriver, først da jeg satte kabel på lykkes det. Til daglig opdater den apps uden problemer via WiFi?

    Jeg syntes ikke jeg har problemer med batteritiden, det er jo et apparat der kræver lidt juice for at virke, så jeg har fra dag 1 opladet min iPhone daglig.

    Jeg har dog konstateret at der er stor forskel fra dag til dag på hvor meget den bruger, men nu bor jeg i et område hvor vi næsten ingen dækning har og det tærer vældig meget på batterierne, når den hele tiden skal lede efter signal.

    Nå, men da kablet kom på var der ingen problemer med opdateringen. Heller ikke bagefter :)

    11. November 2011 @ 20:25

  • gotskov

     

    Har via wlan opdateret 2x3gs, 1×4, 1x4s og 1 stk iPad uden problem. Har heller ikke problemer med batteriet.

    Stor TAK til Apple for at have styr på det i sender ud!!

    11. November 2011 @ 20:58

  • JVB

     

    Syntes ikke batteri tiden er blevet bedre. Måske man skulle prøve at gendanne…….

    11. November 2011 @ 21:30

  • preben

     

    5.0.2 på vej…

    http://iphoneism.com/2011/11/11/ios-5-0-2-firmware-download-release/

    Statement From Apple :

    The recent iOS software update addressed many of the battery issues that some customers experienced on their iOS 5 devices [...] We continue to investigate a few remaining issues

    11. November 2011 @ 21:59

  • Danny Hare

     

    Jeg har build 9A404 min iPhone 4S finder ingen opdatering heller ikke i iTunes med kabel på

    11. November 2011 @ 22:14

  • Hans Chr. Nielsen

     

    Er der andre der har problemer med ikke at kunne slå Imessage til efter update?

    11. November 2011 @ 23:23

  • Thomas

     

    Har haft opdateret min iPhone 4S i går aftes da iOS 5.0.1 kom ud, så i dag har jeg problemer med at ringe. Jeg kan nemt ringe 1. gang, men hvis jeg så lægger på og prøver at ringe til en anden, så går “telefon” i stå og jeg kan ikke gøre til eller fra, når den så svare igen, så begynder den at søge efter netværk igen.

    Fik lige for 5min siden “Sim-fejl” popup, hvor jeg så genstarter telefonen så fik den signal igen, men kan ikke sende sms’er eller ringe mere :-s tak apple!

    Har prøvet at gendanne den 3 – 4 gange også via en anden ISPW fil men intet har/hjælper

    Den virkede perfekt på iOS 5 !

    Andre der oplever det? ??

    12. November 2011 @ 01:28

  • Kim

     

    Øhh, ingen problemer her hverken før eller efter opdatering på min iPhone 4. Måske en del af problemet er et spørgsmål om forventninger. Er stødt på kommentarer andre steder som: efter 6 timer viser mit batteri kun 65%. Jeg er lidt i tvivl. Hvad loves der og hvad forventes der.

    12. November 2011 @ 02:09

  • Hans Chr. Nielsen

     

    Okay fandt fejlen. Problemet var at min iphone 4s på en måde var en time foran, hvilket gjorde den ikke ville lave forbindelse med Imessage og FaceTime. Det sjove var bare at den viste den rigtige tid?! Men da jeg slog den automatiske tidzone fra, så sat den tiden en time frem! Selv om den stod til “København” Så da jeg hade fået den vinget og sat tiden manuelt en time tilbage så kunne jeg lave forbindelse med Imessage. Men man skulle jo tro at den tid telefon er sat til er den tid den viser i displayet? nå ja, men så gik der tid med det ;)

    12. November 2011 @ 03:01

  • Ottovigo

     

    Jeg er også TELENOR kunde og fik min 4S i mandags. Siden jeg åbnede den første gang har der været problemer med at den kunne dræne batteriet helt på 8 timer. Dette uden WIFI eller noget andet slået til som alle guides anbefaler. Allerede fra første opstart kunde den være meget lang tid om at sende en SMS selvom der var god dækning. I går morges valgte jeg at opdatere til 5.0.1 og så gik det da helt galt. Nu hopper den ind og ud af netværk konstant og man kan hverken sende SMS eller ringe fra den :(. Det virker for mig som om at min antenne pludselig er holdt op med at virke. Jeg har nu prøvet at gendanne den 3 gange og alle med samme resultat, dette vel og mærke som ny telefon og ikke fra en tidligere sikkerhedskopi. Jeg må sige at jeg er MEGET utilfreds mad at have betalt 5700,- for et produkt der ikke virker og den ryger retur til TELENOR mandag. Det skal siges at jeg har været IPHONE ejer siden 2G kom i USA og har siden haft alle modeller med stor tilfredshed men dette er ligegodt for meget. Jeg kan allerede læse på diverse fora at der især er andre TELENOR kunder som har samme problem som mig, måske sidste IOS update indeholder kode der ikke er kompatibel med TELENORs netværk?

    Jeg har også en Iphone 4 som også kører IOS 5 og dette helt uden problemer, jeg tør dog ikke at lægge den sidste opdatering ind da jeg frygter at den kommer til at virke dårligere.

    12. November 2011 @ 07:19

  • Jesper E

     

    Har man aldrig kunne bruge blitz, når man tager billeder i HDR tilstand?

    Eller er det noget der er sket efter iOs 5.0/5.0.1

    12. November 2011 @ 09:09

  • Lars

     

    KRISE: iOS 5.0.1 har gjort det hele værre med batteritid.
    Jeg ladede min iPhone 4S op til 100% i aftes – lukkede ALLE apps ned og lod den ligge til i morges.
    11 timer efter var telefonen gået helt død og så kunne jeg ellers oplade igen fra 0%
    KOM SÅ med den iOS 5.0.2!!

    12. November 2011 @ 09:54

  • Ottovigo

     

    En lille update, jeg har netop talt med TELENOR mobil support og de erkender at visse af deres Iphone 4S kunder netop har samme problemer som jeg tidligere har beskrevet. nu til den særdeles nedslående nyhed fra support; “Dette er Apples problem og du må vente til de løser dette via en fremtidig IOS opdatering”

    Med andre ord mener TELENOR at det er helt ok at sælge et produkt til 5.700,- som ikke kan bruges til andet end en brevvægt og efterfølgende lægge ansvaret over på kunden i relation til udbedring af fejl. Nuvel, den er købt over nettet og der er selvfølgelig 14 dages returret og denne har jeg tænkt mig at benytte på mandag. Jeg finder det skandaløst at et firma sælger et defekt produkt og ikke samtidig vedkender sig ansvaret for at hjælpe den pågældende kunde!

    Jeg tror at TELENOR netop lige har mistet en trofast SONOFON kunde siden 1995…….

    12. November 2011 @ 10:14

  • preben

     

    Har 2 iphones i huset med ios 5.0.1 den ene 4èr har tabt 5-6% i nat, hvor min 4S åd 25% ? har gendande for 3 gang pt. status kommer senere….

    12. November 2011 @ 10:38

  • Axelstad

     

    Logisk set giver det mening for mig at en del af batteriproblematikken på 4S’eren måske bliver hevet med over fra backup’en fra gamle enheder, når man skifter til den nye iPhone. Det ville i hvert fald forklare hvorfor Apple ikke selv har været opmærksom på problemet. Hvad mener I?

    12. November 2011 @ 12:04

  • Alsvik

     

    Jeg har ikke et sekund været i tvivl om at Apple ikke fik løst alle problemer med 5.01, og fra første dag med iOS 5 mistænkte jeg location services fordi “setting time zone” konstant var aktiv:

    http://appadvice.com/appnn/2011/10/location-services-bug-suspected-to-be-the-reason-behind-iphone-4s-battery-life-issues

    12. November 2011 @ 13:06

  • JVB

     

    Har gendannet for 3 timer siden og den står stadigvæk på 100%

    12. November 2011 @ 13:09

  • Kenneth

     

    Efter nem opdatering til iOs 5.0.1 af min iPhone 4 over wifi, kan jeg ikke længere afspille radio apps fra docken på min B & W Zeppelin. Crap.. Det var ellers lige kommet til at køre så fint med iOs 5, var så glad for at det virkede igen :-/

    12. November 2011 @ 13:11

  • Benny

     

    Hey. Jeg har opdateret over wi-fi uden problemer(3-5 min). Men efter update kan den finde på at komme med en meddelse om at den har mistet netværket midt imens man i gang med noget? vildt irriterende!! Og er der nogen der ved hvilke abonnement der er bedst til iphone4, når man tilsyneladende bor et sted i lille Danmark hvor der er dårlig dækning(3600 Frederikssund) Er PT. hos CBB.DK, som jo er Telenor`s netværk?

    12. November 2011 @ 14:25

  • Danny Hare

     

    Så fattede min iPhone 4S at der var opdatering og gik fra 5.0.1 beta 2 til 5.0.1 GM Seed, uden nogle problemer, intet slettet eller ændret og indtil videre fungererer det fejl fint, afventer dog om “batteritiden” er forbedret, forringet eller som før ..

    12. November 2011 @ 15:31

  • JVB

     

    Stadigvæk 100% så tror det har virket med gendannelsen. Men giver den lige til i morgen man skal jo ikke glæde sig for tidlig.

    12. November 2011 @ 15:38

  • preben

     

    Kan ikke dendanne fra 5.0.1 filen på mit skrivebord. kommer med meddelsen :

    KUNNE IKKE GENDANNES, FORDE FIRMWAREARKIVET IKKE ER KOMPATIBLET

    12. November 2011 @ 17:09

  • John

     

    Har opdateret min Iphone 3gs med det nye iOs 5.0.1.
    Bruger Telenor og det virker som om den ikke kan fange netværket.
    Telefonen genstarter hver 5-7 min.
    Kan hverken ringe eller sms.

    Nogle der har forslag til at komme igang igen??

    12. November 2011 @ 17:56

  • DQ

     

    Som en anden nævner tidligere… Opdater ikke hvis du har Telenor
    Har ikke kunne ringe ell skrive SMS andet end hver 6-7 gang jeg har forsøgt….. Intet net at komme efter.
    Den skal slukkes helt, og lige efter kan jeg ringe op… 10 min efter er den gået død igen. F**k

    12. November 2011 @ 18:21

  • Lars

     

    Skrev tidligere at min iP 4S tabte al strøm på een nat.
    Har ladet op igen og nu taber den kun 1% i timen ved STANDBY. Det er acceptabelt!
    Så der er håb for at batteri-tid er OK efter 5.0.1 (det skal jo ikke være brok det hele ;-) )

    12. November 2011 @ 21:22

  • Henrik Viera

     

    hejsa!!! jeg kan ikke få forbindelse til mit 3G efter jeg opdateret min iphone 4s.

    har gendannet min mobil 3 gange.

    min telefon har signal, men det lige som det ikke er forbindelse til 3G,nettet og nogle gange kan jeg heller ikke kommme ind på min telefon fordi sminkoret ikke vil læse sim kode, men der sker kun nogle gange.

    men når jeg prøver at ringe sker der ikke noget, ringer igen og igen, og så ryger signalet. så kommmer signalet og så kan jeg ringe 1 gang, og efter det sker det samme igen,

    12. November 2011 @ 23:48

  • Emil

     

    Jeg opdaterede min iPhone 4 i eftermiddags med et fantastisk resultat indtil klokken 11-12 tiden da den gik ud og ikke kan tændes igen. Jeg ved ikke 100% om det er opdateringen, men træls det er dét.

    13. November 2011 @ 01:19

  • preben

     

    Gendannede som ny igår, for 4 gang, og den åd 25% i nat; gider ikke mere nu, det da en ommer Apple, håber på en 5.0.2 en af de nærmeste dage..

    13. November 2011 @ 07:27

  • Ottovigo

     

    Endnu en lille update til dem der har en 4S som ikke kan finde signal. Tilsyneladende er det ikke bare et isoleret problem for nogen enkelte telefoner, hvis man læser diverse Apple support forums fremgår det at problemet er eksploderet efter at folk har opgraderet til IOS 5.0.1. En af teorierne er, eftersom det kun er nogle som har problemer, at det er visse produktlinjer som tilsyneladende render ind i dette problem. Især dem der har en 4S som er lavet i uge 41 eller 43 kan risikere at blive ramt. For enkelte hjælper det at få et nyt sim kort mens andre simpelthen får en ny telefon. En anden ting som også er interessant er det faktum at alle som har samme problem som mig, også har problemet med et stort strømforbrug!

    Jeg tror Apple har et større problem end først antaget……

    13. November 2011 @ 08:52

  • JVB

     

    20% på 24 timer det bliver nok ikke bedre. Men spændende og se om den næste opdate hjælper lidt mere.

    13. November 2011 @ 11:06

  • Martin

     

    @ Martin

    kan man bruge multitask gestikulationer på ipad 2?

    13. November 2011 @ 12:05

  • Taita

     

    @patch – Har du stadig problemer med Telenor og opkald/sms? Jeg har samme issue.

    13. November 2011 @ 12:55

  • Danny Hare

     

    Set fungere for mig, min iPhone holder fint strøm

    13. November 2011 @ 15:55

  • André Kristensen

     

    Midt i alt dette; er her så nogle, der kan svare mig på, om jeg kan jailbreake og unlocke min iPhone 4 på iOS 5.0? Den er fra Tyskland og er låst til t-mobile. Jeg vil meget gerne have gang i min iPhone, så er det muligt at jailbreake og unlocke når jeg har opdateret den til 5.0? Jeg har indtil videre fundet følgende link til jailbreak: http://www.jailbreaknation.com/jailbreak-ios-5-5.0-on-iphone-4-ipod-touch-ipad-with-redsn0w og følgende link til unlock: http://gdeluxe.com/unlock-iphone-4-5-05-1-with-ultrasn0w/ – Men vil det virke uden problemer? Er der ikke noget med, at man skal have den rigtige baseband, eller hvordan og hvorledes? Hvis der er en, der kan forklare mig det, så jeg forstår det, vil det være perfekt – tak!

    13. November 2011 @ 16:36

  • preben

     

    Nogen der kan forklare mig hvorfor der er sådan en stor forskæl fra iphone til iphone ang. det strøm forbrug? burde det ikke være næsten det samme ? når det den samme software.

    min kones nye 4 8gb taber 5-7% natten over
    min 4S taber 20-25%

    13. November 2011 @ 16:49

  • RN

     

    Købte Iphone 4S fra Apple Store leveret med IOS 5.0. Stort power forbrug og stort håb om at IOS 5.0.1 ville hjælpe herpå. Men ingen synderlig effekt, nu er der til gengæld store problemer med dægning, SIM fail beskeder og kan stort set ikke sende eller modtage beskeder. Efter reboot kan der måske sendes én eller to sms og derpå igen ingen “hul” igennem. Jeg bruger Telenor.

    13. November 2011 @ 16:51

  • Hassan

     

    Hvad er forskellen mellem IOS 5 og IOS 5.0.1 ?? :)

    13. November 2011 @ 17:00

  • Hassan

     

    Udover batteriet ?

    13. November 2011 @ 17:20

  • Ottovigo

     

    @Taita

    Min 4S har stadig samme problem som din, Telenor kontakter mig i morgen i relation til ombytning. Vi er ikke de eneste, især telefoner som er produceret i uge 41 har dette problem hvilket min er :(

    13. November 2011 @ 17:25

  • Kenny

     

    For mig æder min iPhone 4S mere i standby end min 4′er. Men tror kun det er fordi jeg ikke kan/må slå det skod 3G fra (HADER 3G) jeg kørte også kun på 2G med min iPhone 4.
    Jeg er stadig på iOS 5.0 og har ikke opdateret, da jeg venter på jailbreak, så jeg kan slå 3G fra.
    prøvede lige i nat at lade vær med at smide den i fly-mode, så fra kl 24 til 09 imorges, gik den fra 22% til 9%. Push tændt. bluetooth+wifi+gps slukket.

    13. November 2011 @ 18:02

  • thoder

     

    Jeg venter på en ombytter. Jeg forstår ikke hvorfor problemerne er så forskellige. Hvor er mønsteret? Når der er fejl, og det sker jo, hvorfor kan de så ikke finde den. Hvis det var en ren software fejl, hvorfor har Apple så ikke lukket fejlen med iOS 5.0.1? Er det i virkeligheden både et software og et hardware problem? Når man læser på de forskellige forums, så er fordelingen ca. 50/50, halvdelen har problemer, den anden halvdel aner ikke hvad folk snakker om.

    Kort sagt. Hvad er problemet? iOS fejl, hardware eller begge dele?

    13. November 2011 @ 19:20

  • thoder

     

    Måske skulle man bare vente et par måneder med at købe? Ville det hjælpe?

    13. November 2011 @ 19:21

  • preben

     

    @thoder

    citat: Kort sagt. Hvad er problemet? iOS fejl, hardware eller begge dele?

    Det ville jeg også meget gerne vide. Er det hardware, er der sq mange phone´s der står til en ombytning.

    13. November 2011 @ 19:51

  • hembo

     

    @Preben: Forbrugsmønster eller HW fejl

    Hvis ikke de har nøjagtig de samme apps kørende og checker mail på nøjagtig den samme server med den samme konto o.s.v. o.s.v., så vil der altid være forskel på strømforbrug.

    13. November 2011 @ 19:59

  • preben

     

    @hembo

    Du har ret, men jeg er ikke tilfreds med mit 20-30% fald natten over. har ios 5.0 på min 4, og den tager kun 5-7%

    13. November 2011 @ 20:27

  • hembo

     

    @Preben

    Det kan jeg godt forstå du ikke er tilfreds med, men du kan jo ikke sammenligne det hvis ikke de kører nøjagtig samme apps, services og syncer de samme :-)

    13. November 2011 @ 20:44

  • Martin

     

    @ Martin

    kan man bruge multitask gestikulationer på ipad 2

    13. November 2011 @ 22:06

  • preben

     

    Hvor ser man hvilken uge ens mobil er produceret ?

    14. November 2011 @ 05:16

  • Ottovigo

     

    @preben

    Du indtaster telefonens serienummer her: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

    14. November 2011 @ 06:00

  • Michael

     

    @ Martin. Du swiper bare med fire fingrer på skærmen, så skifter du mellem de forskellige apps

    14. November 2011 @ 07:14

  • kenny

     

    Min er fra uge 44…

    14. November 2011 @ 07:35

  • Jørgen

     

    Godmorgen har nogle af jer også problemer igen med tidszoner og tiden efter 5.0.1 opdateringen? Jeg har problemet med sommer/ vintertid, når du sætter iPhonen på automatisk tidzone.
    sikken de kan Apple

    14. November 2011 @ 07:36

  • hembo

     

    min er fra uge 41

    14. November 2011 @ 08:20

  • Danny Hare

     

    Er jeg virkelig den eneste der har Siri i mandelig udgave, det er da møg irriterende !!

    14. November 2011 @ 10:21

  • Kenneth

     

    Hvis du har valgt det “forkerte” sprog så er det han mand:
    “US setting is female, UK is male.
    No option for customized voices yet.”

    14. November 2011 @ 10:29

  • Danny Hare

     

    @RN
    Jeg har brugt 5.0.1 siden beta og har nu 5.0.1 GM Seed, det fungere fint hos mig med Telenor.

    @Jørgen
    Jeg oplever ingen problemer med tidszone ell. lign.

    14. November 2011 @ 10:29

  • Danny Hare

     

    Nu har jeg lige tastet oplysninger på henholdsvis iPhone 3G, iPhone 4 og iPhone 4S, på denne side: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

    3G er generation: 2
    3GS er generation: 3
    4 er generation: 4
    4S er generation: 6

    Hvor har de gemt generation: 5, – er det mon den omtale iPhone 5 ?!?!

    14. November 2011 @ 11:00

  • Thomas

     

    Jeg har problemer med at indgående opkald og sms´er. Dette er både før og efter opdatering til 5.0.1 på min 4S

    14. November 2011 @ 11:07

  • FasterB

     

    @ Jørgen

    Nej, jeg har også det problem :( Min automatiske tidszone viste og så en time senere inde i selve indstillingerne, men den rigtige tid i displayet.

    14. November 2011 @ 11:52

  • Oliver

     

    Jeg har telia med er ved at blive overflyttet til sonofon og mit telefon netværk duer heller ikke og jeg kan heller ikke komme på vores wifi her hjemme men jeg kan godt på skolen?

    14. November 2011 @ 13:36

  • preben

     

    Min 4S er fra uge 42, hvad vil det så sige, det jeg døjer med er batteri og loade af safari/0pera browser sider,facebook, twitter… Den runde hjul står bare og snorre i toppen af skærmen, og genstarter jeg loaderden fint igen

    14. November 2011 @ 13:44

  • Hansen

     

    Oplever stadig at min mobil sluger batteriet hurtigt.

    14. November 2011 @ 15:36

  • Hans

     

    Preben! Min 4s gør det samme som din, men kun når den er på 3G net…

    14. November 2011 @ 15:58

  • Ottovigo

     

    Efter at have fået nyt simkort i dag hos Telenor er jeg forsigtig positiv. Jeg kan nu ringe og skrive igen – Batteriet kan jeg ikke udtale mig om endnu men det virker ikke umiddelbart som om det er blevet bedre. Med andre ord status quo i forhold til IOS 5.0.0

    14. November 2011 @ 16:47

  • hembo

     

    @Danny Hare: 5. generation er Verizon/CDMA udgaven af iPhone 4

    14. November 2011 @ 17:07

  • Wejrum

     

    Er Telenor kunde og den ‘lykkelige’ ejer af en iPhone 4S siden fredag….Kom hjem med ‘barnet’, opdaterede i løbet af aftenen, via ITunes, til IOS 5.0.1…….stor fejl ! Jeg oplever følgende problemer:
    1. Hver morgen er jeg vågnet til en meddelelse om, at der er fejl ved mit SIM-kort. Jeg slukker telefonen og genstarter, så kører den igen…
    2. Jeg kan IKKE sende en ganske almindelig SMS. Den forsøger at sende, men det mislykkes, og så søges der efterfølgende efter netværksforbindelse. Jeg skal 9 ud af 10 gange slukke og genstarte for at komme videre.
    3. Jeg mister netværksforbindelsen flere gange om dagen.
    4. 8 ud af 10 gange kan jeg ikke ringe op i første forsøg, men må bruge flere forsøg, eller helt slukke og genstarte, osv…
    Jeg har prøvet ALT og jeg mener ALT. Gendannet osv osv
    Var i Telenor-butikken idag, og fik besked om at gendanne (han vidste godt der var problemer med IOS 5.0.1). Det hjalp selvfølgelig ikke.
    Ringede efterfølgende til kundeservice: Ja man kendte til problemet, og de ville blive løst i løbet af aftenen. Det er det så ikke blevet, så jeg ringede IGEN. Ny medarbejder der så kunne sige noget HELT andet…. Telenor var klar over der er et problem, men man var egentlig på bar bund, så man ville gerne høre kundernes mening om HVAD der er problemet !?!?! Jamen se dog på alle de fora på nettet, hvor folk klager over samme problemer som jeg lige har ridset op !! Jeg blev så lovet, at jeg vil modtage sms når man har løst problemet ……… Tror ikke jeg vil holde vejret……

    14. November 2011 @ 19:32

  • Bassman 7

     

    Har også problemer med tidszoner efter IOS 5.0.1. Var i en anden by igår ca 30 km væk og da jeg steg ud af bilen hjemme, var min iPhone en time foran. Da jeg senere kom ind skiftede den tilbage til rigtig tid. Har aldrig haft disse problemer før. Har også bemærket at diverse Tv apps viser forkert program, tidspunkt etc, så et eller andet har de ændret i denne update. Har nu slået automatisk tidszone fra og valgt manuel, håber det hjælper. Til gengæld har updaten hjulpet på mit batteri (iPhone 4..).

    14. November 2011 @ 19:37

  • RN

     

    @Danny
    Har idag fået nyt SIM kort fra Telenor, det hjalp på De periodiske SIM fejl. Jeg har stadig store problemer med at sende SMS og har også stadig problemer med at få dækning.

    Telenor nævnte at man skal deaktivere SIM check ved startop samt deaktivere automatisk sluk af skærm. Jeg har prøvet dette og det forbedre forbindelsen til nettet, men løser ikke mit SMS problem!

    Jeg har nu skiftet tilbage til min IPhone 4 og venter på nyt fix fra Apple.

    14. November 2011 @ 20:30

  • Danny Hare

     

    Det er altså ret mærkeligt, spørgsmålet er om du ikke har modtaget en defekt telefon?

    Jeg har ingen problemer, hverken med signal eller andet, det eneste jeg syntes er træls er at det tager godt 1 min. at finde signal når telefon har været slukker, men ellers det jo ikke så tæt man tænd/slukker sin mobil :-)

    14. November 2011 @ 20:39

  • Danny Hare

     

    Jeg oplevede dog i dag, at jeg ikke kunne ringe op, måtte så nulstille netværksindstillinger hvor efter det så fungerede igen :-)

    14. November 2011 @ 20:41

  • Brian Korsgaard

     

    @Ottovigo
    Har dette afhjulpet dit problem..
    Er selv Telenor afhængig (erhvervskunde hos TeleNor) og har de samme problemer. Min 4S er produceret i uge 41 og har de samme symptomer.. Kan ikke ringe ud, fra 10 min. efter genstart. Kan dog godt sende SMS (det meste af tiden) dog ikke i de perioder hvor den søger efter netværk hvilket er meget ofte.. Derudover skriver den SIM fejl. Hvis det hjælper at få et nyt SIM kort skal vi bare have fat i et i morgen..

    14. November 2011 @ 20:56

  • preben

     

    5.0.1 Min går tit i baglås når der skal loades sider på nettet, har slettet apps, lagt dem ind igen, men driller stadig, hjulet snorre bare i toppen, en genstart hjælper nogen gange…. hvad f****n sker der, er det SWèrn det er galt med eller er det mobilen, pt, har lige lavet en reset, og den gider ikke loade en fis, medmindre den er på wifi. AhhhHHHHH!!!! skal man virkelig tilbage til android, for dette er F”KING møj træls!!!

    14. November 2011 @ 21:31

  • thoder

     

    @Preben
    Byt den!

    14. November 2011 @ 22:15

  • thoder

     

    Jeg er blevet enig med mig selv. Jeg tror ikke på, at problemet ligger i iOS 5. Hvis det var et rent iOS problem, så ville det ramme alle. Det gør det ikke. Det giver heller ikke menig at Apple ikke kan få ramt på problemet. De ved tydeligvis ikke hvad problemet(erne) er.
    Jeg tror mere på at det er et 3. parts problem, eller en gendannelse der driller. Med andre ord, problemet må være lokalt/og eller 3. parts apps der ikke spiller med ios5. – hvis vi taler om software fejl. Ellers er det en hardware fejl.

    14. November 2011 @ 22:32

  • Danny Hare

     

    @Thoder

    Jeg er enig, de som oplever problemer kunne prøve at gendanne, uden at overføre indstillinger, apps, mv. fra iCloud, og se om telefonen så fungere, gør den den det må man jo fejlsøge ganske enkelt ved at installere de vigtigste app, en ad gangen og i mellemrum “arbejde” med telefonen, for at se om der er opstår problemer.

    Jeg tror også problemerne skyldes 3. parts applikationer som går ind og konflikter iOS.

    I øvrigt har jeg fundet løsningen for mit vedkommende ang. batteri problem, fremgangsmåden er enkel, nulstil lokalitetsadvarsler..

    15. November 2011 @ 00:48

  • Preben

     

    Thoder

    Den er blevet byttet engang pga. “yellow tint”
    Gider næsten ikke igennem møllen igen, venter og ser hvad 5.0.2 kan udrette.

    15. November 2011 @ 06:02

  • kenny

     

    Min version.

    wifi er “on” hele tiden. gps og bluetooth er altid off når det ikke bliver brugt.
    Push på icloud og hotmail.

    natten mellem lørdag og søndag brugte den fra 22% kl 23 til 9% kl 09. Har jeg den i flight mode, så bruger den kun ca 1-3% i samme tidsrum.

    Nu har jeg så prøvet at slå min push på icloud og min hotmail fra og tog den ud af laderen kl 21.30 igår og nu kl 09:30 idag er den på 92% og den har ikke været på flight mode inat.

    15. November 2011 @ 09:35

  • kenny

     

    Det mærkelige er dog at jeg overhovedet ingen problemer har haft med strømforbruget i standby på min iPhone 4. selv med push osv…
    Men med de samme indstillinger på min iPhone 4S som på min iPhone 4, så æder 4Séren nemt 10-15% batteri om natten (dog “kun” omkring 4-6% med push slået fra på mail kontoerne), hvor min iPhone 4 åd omkring 1-3% om natten.

    15. November 2011 @ 09:55

  • preben

     

    Teori :
    1.Er det muligt at under et SW download (ios 5.0.1) i itunes, være ude for at det ikke er hele pakken man får ned, at der måske kunne smutte et par koder i svinget pga. for stor belastning på apple`s servere ?
    2. Er det muligt at fjerne ispw filen fra itunes mappen, og vil itunes derefter downloade den igen? eller kan man bytte ispw filen ud med en anden hentet et andet sted. ?

    Hvor ligger den ispw fil som itunes henter ? hvilken mappe

    15. November 2011 @ 14:40

  • Torben J

     

    Angående batteriforbrug i løbet af natten:
    Afhængig af hvordan jeres dækning er hvor I bor, vil tlf. stadig bruge energi på at søge signal osv.
    Jeg sætter altid min tlf på fly tilstand om natten – så slipper jeg for at blive vækket + den bruger sjældent mere end 1 % i løbet af natten.

    15. November 2011 @ 17:23

  • RN

     

    @Danny

    Det var også min første tanke, men den fungerede ganske udemærket med version 5.0, dog brugte den meget strøm. Efter opgrade til 5.0.1, er net, sms og sim problemet kommet til. Jeg mistænker faktisk at opdateringen på en eller anden måde har ødelagt SIM kortet. Jeg ved det lyder mærkeligt, men mange skriver at de også har fået problmer med SIM kortet efter opgraderingen til 5.0.1

    15. November 2011 @ 18:12

  • ok

     

    Har også problem med at min 4s mister forbindelsen, har telenor.
    Tror fejlen ligger i sim korte.
    Her er et citat fra https://discussions.apple.com/thread/3425746?start=30&tstart=0
    There are two types of sim cards, 64k and 128k. Your sim is probably a 64k one, ask your carrier a new one, 128k.
    Har hørt at telenor køre med nogle helt ned til 32 k

    15. November 2011 @ 20:29

  • Mikkel

     

    Er der nogen af jer med Telia abonnemet, som har oplevet at i nogle gange ikke modtager sms beskeder , men modtager 2 sms fra den sammen afsender?

    15. November 2011 @ 21:36

  • Danny Hare

     

    @ Preben
    Du ken hente filen manuelt og vælge den ved “gennemse” ved at klippe på shift-knappen med du med musen klipper på opdater. Jeg tvivler på at noget af pakken kan gå tabt, intet henter den den 100 pct. eller også gør du ikke :-)

    @RN
    Syntes det er mærkeligt i oplever problemer med jeres Telenor-simkort, her fungere det upåklageligt.

    15. November 2011 @ 21:54

  • Sean

     

    Jeg havde også mit telenor simkort fra min gamle 4′er i min 4S. Opdateret til 5.0.1 = problemer.

    Var nede i telenor i dag og få et nyt = ALT virker som det skal igen! Så det er simkortet der er skylden, hvorfor ved jeg ik.

    15. November 2011 @ 23:05

  • Preben

     

    Efter udbytning af ispw filen i iPhone software mappen igår, og efterfølgende gendannelse, er min værre ind nogen sinde… Har ladet hele natten, så ikke lige på den da jeg vågnede, så enten har den ikke ladet til 100% ellers har den smidt 10% på 15 min :-( er virkelig ved at være godt træt af det her…

    16. November 2011 @ 05:18

  • kenny

     

    Jeg kan jo desværre ikke slå 3G fra, men jeg har fire streger på 3G og måler jeg hastigheden har jeg 6,5Mbit ned og 1,5Mbit op. altså der hvor jeg sover.

    16. November 2011 @ 07:40

  • Danny Hare

     

    @ Preben
    For sjov, så prøv at gendanne din telefon fra en anden computer, tvivler på effekten men prøv.

    @Kenny
    Selvfølgelig kan 3G slåes fra, jeg har samme data hastigheder som dig, her hvor jeg bor, og jeg oplever ingen problemer med hverken batteri, signal eller lign.

    De af jer der oplever problemer af en hver art, prøv evt. at gøre følgende:
    - Slå SIM-kode fra
    - Nulstil lokalitetsadvarsler
    - Nulstil netværksindstillinger

    Disse 3 tog havde effekt for mig, jeg oplevede også hverken at kunne ringe, skrive eller modtage med Telenor.

    16. November 2011 @ 09:23

  • Hansen

     

    Jeg må er helt klart med på denne vogn:

    http://www.pcworld.dk/art/200509?a=rss&i=0

    16. November 2011 @ 11:39

  • preben

     

    vil itunes mon godtage ios 5.0 ? hvis man lagde den i mappen med ipsw filen, som vil betyde downgrade til ios 5.0 igen

    Ang. batteri så har min tabt 20% fra kl.05-14.30

    16. November 2011 @ 14:52

  • moritz

     

    @Preben

    Efter min overbevisning kan du downloade enhver iOS version, og ved at trykke på ALT + Gendan, får du selv lov at vælge IPSW filen du ønsker at gendanne til, fra en hvilken som helst kilde på din computer, også udenfor iTunes biblioteket. Det gjorde jeg da 5.0 GM kom ud, og man stadig ikke kunne hente den officielt i iTunes – det må også virke den anden vej, kan ikke umiddelbart se hvor begrænsningen skulle være :)

    16. November 2011 @ 15:05

  • preben

     

    @Motitz

    Kender alt til gendannelse udenfor itunes…:-)
    Gjorde det også i 5.o, men nu hvor jeg er i 5.0.1 får jeg denne meddelse

    “IPHONE KUNNE IKKE GENDANNES, FORDE FIRMWAREARKIVET IKKE ER KOMPATIBELT”

    16. November 2011 @ 15:15

  • ok

     

    Har snakket med telenor support i dag og der var kommet en løsning. Det er sim kort der er galt med, dem der oplever problemer med signal skal ha et us-simkort.
    Har været nede efter et i dag og telefon virker perfekt nu. ;-)
    Så mangler vi bare at Appel får fikset problemer med batteritiden.

    16. November 2011 @ 17:13

  • preben

     

    Hvorfor f****N!!!! gider min 4S ikke loade app`/safari/facebook/twitter sider ? hjulet i toppen står bare og køre i al evighed, et reboot eller reset af netværks indstillinger hjælper…… et stykke tid.

    Er det IOS 5.0.1 der er skyld i det, eller er det endnu en ombytter!

    16. November 2011 @ 18:24

  • Kenny

     

    @ Danny Hare

    NEJ, du kan ikke slå 3G fra i iOS 5.0 på en iPhone 4S.

    og hvis du ikke tror på det, så læs dette indlæg og de link der er:

    http://www.mobildebat.dk/showthread.php?205043-Telenor-disable-3G

    og prøv lav denne søgning på google:

    https://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=iphone+4s+can%27t+disable+3g

    .

    16. November 2011 @ 19:16

  • Danny Hare

     

    @Preben

    Du kan ikke downgrade med iTunes!

    xCode kunne i gamle dage, har dog ikke prøvet siden iOS5, xCode og en Macintosh så er du godt på vej..

    16. November 2011 @ 21:16

  • preben

     

    Har prøvet dette :

    Fjernet ios 5.0.1 fra mappen itunes software download, lagt ios 5.0 i mappen, sat iphone til imac`n, klikket på gendan, og itunes hentede en ny fresh! ios 5.0.1 og lavede en fresh install kl. 19.00 og nu kl. 22.00 ser det ganske fornuftigt ud, men kommer lige med en raport i morgen aften.

    16. November 2011 @ 21:56

  • preben

     

    Hvad skal man have slået til i systemtjenester ?

    16. November 2011 @ 22:24

  • preben

     

    tog 15% i nat fra kl. 23.00 – 05.00

    Har været i nulstil-nulstil netværksindstillinger-

    Kan det lave kuk i at man ikke kan gå på nettet mere ? for det vil den ikke, har oister.

    17. November 2011 @ 05:17

  • ondeaage

     

    Jeg har en 4S fra uge 42, som brugte væsenlig mere batteri end min 4, også efter opgradering til 5.01, men efter en gendannelse taber den den knap 25% på halvandet døgn med almindeligt brug af snak, surf og mail, Så på nogen telefoner fungerer alt, som det skal. Jeg har alt undtagen Søgning efter tidszone og push slået til. Er på Telmore.

    17. November 2011 @ 08:09

  • Mads

     

    Her er mine indstillinger på 4s, og mit batteri kører ganske fint.

    Jeg har sat mine mail-indstillinger samt iCloud til “Fetch” 1 gang i timen. Ligeledes har jeg slået de fleste “Notifications” i apps fra som jeg slet ikke har brug for. “Location services” har jeg også slået fra og slår kun til når jeg har brug for det. I Siri har jeg slået “raise to speak” fra da jeg foretrækker at bruge Home button når jeg bruger hende.

    Pt. er jeg på 35% og forbruget ser sådan ud:

    Usage: 5h 40min
    Standby: 21h

    Har hørt musik i ca. 2 timer, brugt Facebook, Whatsapp, mail, Safari, Siri, App Store, kamera, video.

    17. November 2011 @ 17:05

  • preben

     

    Nogen der har en forklaring på hvorfor at den ikke bliver ladet helt op ? 92% tog stikket ud, sat det i igen, så tog den det sidste

    18. November 2011 @ 05:22

  • jjj99

     

    @ Preben

    Hvis jeg var dig ville jeg ta fat i Apple…….

    Det er jo GROTESK mange problemer du har, er det ene problem løst så dukker det andet op????

    Jan

    18. November 2011 @ 09:26

  • Danny Hare

     

    @Preben

    Gå til netværk -> Mobil datanetværk, se så hvilke oplysninger der står i mobildata, MMS samt internetdeling, Kunderservice eller deres website må være behjælpelig med de korrekte oplysninger.

    I øvrigt syntes jeg også du burde kontakte Apple med alle de problemer du oplever.

    Husk på vi har Apple Care Protection de første 90 dage, gratis

    18. November 2011 @ 10:20

  • thoder

     

    Lidt erfaringer med iphone 4s -
    1. Iphone 4S = Gul skærm, ingen batteriproblem (dog heller ikke testet igennem) Fik en ombytter.
    2. Iphone 4S = Fin skærm. Dog en anden nuance end 4én. Batteri meget dårligt. Rasler når man ryster den lidt. Retur.
    3. Iphone 4S = Fin skærm. I en helt trejde nuance. Men den er fin nok. Batteri standby ingen problemer. Dog bruger den ret meget mere strøm end 3gs og 4 ved “alm brug” musik, foto, film, surf osv. Jeg tør ikke opdatere til iOS 5.0.1. Venter på 5.0.2.

    18. November 2011 @ 11:23

  • Preben

     

    Har nul stillet netværksindstillinger, og fået en ny internet opsætning fra Oister.
    Gendannede som ny igår, indtil nu har det kørt som det skal, eneste minus er batteri, 15% over natten taber den, men satser på det bliver bedre med 5.0.2 næste uge.

    18. November 2011 @ 12:06

  • theis

     

    Jeg har slået INDSTILLINGER > BUTIK, “brug mobildata” fra, det ser ud til at virke på min 4s’er

    18. November 2011 @ 13:58

  • René Ellersgaard

     

    Hej

    Jeg har også haft lidt problemer med min iPhone 4S.
    Har især været hårdt ramt af No Service fejlen.
    Da jeg forleden dag ville forsøge mig med at ombytte simkort begyndte den pludselig at ringe mens simkortet ikke var tilstede.
    Heldigvis lykkedes det at genkalde dette, så jeg kunne optage det.

    http://www.youtube.com/watch?v=WOYcWcMlTOk

    /René

    18. November 2011 @ 17:22

  • Hans Chr. Nielsen

     

    Det er godt nok forskelligt fra telefon til telefon men jeg har omsider fået løst mit batteri problem ved at aflade den totalt og oplade den i gen.

    19. November 2011 @ 01:33

  • preben

     

    Min 4S har også afladet helt i nat, og er pt. igang med en full-cyklus opladning, håber det gør tricket!

    19. November 2011 @ 07:55

  • Zhao

     

    Jeg har fået min iPhone 4′s den 17/11 og har selvfølge opdateret med det sammen til iOS 5.01. Det er stadigvæk ikke hjælp noget i mine iPhone, selv om jeg har slået time zon fra. Jeg har opladet helt fuld på 100% om aften ved 9 tiden og lad Tel. Står på strandby med slå lokaltjenest fra i Helle nat over, om morgen da jeg vågen op og check phone, det har kun 72% tilbagen. Er det skyld på hardware eller software ?

    22. November 2011 @ 15:54

  • preben

     

    Mit Batteri Fix (5.0.1)

    Siden jeg fik 5.0.1 på min iphone 4S har den taget 25-30% om natten ca. 7 timer.

    igår prøvede jeg at lade batteriet gå død. til den selv slukker…

    1. Aflade batteriet helt!

    2. Lade batteriet op til 100%

    3. Slet dine emails Konti

    4. Reset netværks indstillinger ( telefonen rebooter )

    5. Reset iphonen ( hold home + power knappen nede til et æble logo viser sig, så slip, og lad mobilen genstarte.

    6. Opsæt dine email konti igen.

    7. min iphone 4S har her i nat ca. 7 timer tabt 5-6% strøm :-)

    Prøv det!

    4. December 2011 @ 08:30

  • Niels

     

    Har for et stykke tid siden opdateret min 3GS til iOS version 5.0.1. DET SKAL MAN IKKE GØRE. Telefonen bliver mega langsom og efterlader en dårlig oplevelse. Der er også forsinkelser… nok det mest irriterende. Vælger du en application, f.eks. SMS går der nogle sekunder før skærmen vises. Det er det generelle billede. Jeg har forgæves forsøgt at nedgradere til f.eks. 4.3.5 men det kan ikke lade sig gøre med mindre du har gemt SHSH blobberne… Det har jeg ikke.

    Det er ufatteligt ringe af Apple. Brug ikke iOS 5.0 på en 3GS!

    5. January 2012 @ 21:02

  • preben

     

    Synes også det er forkert af apple, at lukke for muligheden at nedgradere… man burde selv bestemme hvilken ios man vil have på sin iphone.

    6. January 2012 @ 05:01

  • Mette

     

    Er der nogen der ved om den nye Iphone software 5.0.2 er kommet ? eller hvornår den kommer. Min Iphone 4 gik ned igår, kan kun skrive Imassege, kan hverken ringe ud eller ind, og ej heller sms…. Bib jeg er træt af det.

    13. January 2012 @ 13:47

  • preben

     

    Tror ikke på en 5.0.2, køre pt. med 5.1 beta 3, så vil tro den næste opdatering heder 5.1

    13. January 2012 @ 15:47

  • Preben Jensen

     

    Jeg har også problemer med batteritiden men oplever desuden at når jeg sætter den til at oplade om aftenen og tager den fra næste morgen er der kun ca. 93% tilbage. Har prøvet med laderen fra min Ipad og det er det samme.
    Er jeg den eneste der har de problemer eller er det normal for iphone 4s

    24. January 2012 @ 21:58

  •  

    Jeg har også oplevet det med de 93-96% Men ikke altid.

    Men er overbevist om at problemet med batteriet ikke er software. Da en Iphone købet efter december 2011 ikke har dette problem. Men samme ios 5.1 Så det kan kun være et hardware problem

    21. February 2012 @ 16:10

  • Karine

     

    Jeg har en 4′s opdaterede den for to dage siden til 5.1 og INGEN modtager mine SMS. På min telefon står der leveret men der er ingen der modtager noget fra mig. Min 4′s er fra november og jeg har Telenor! HJÆLP!!! :-(

    10. March 2012 @ 07:43

  • Rasmus

     

    Har lige kørt opdateringen på min iphone 4, og nu er alle mine kalenderaftaler, såvel som telefonenes evne til at bruge 3G netværket?
    Nogle godt ideer og fifs?

    12. March 2012 @ 15:08

  • Preben jensen

     

    Efter opdatering af iphone 4s er der ikke problemer med opladningen mere, den viser 100 % når jeg tager den fra om morgenen

    10. May 2012 @ 22:50

  • denderduved

     

    Jeg har en Iphone 3g, men kan ikke få den opdateret.
    Hjælp?

    13. August 2012 @ 23:19