Få din iPhone låst op gratis hos Telia

Har du købt din iPhone hos Telia, kan du nu kvit og frit få den låst op, så den kan bruges på andre netværk. Hvis du er iPhone-kunde hos Telia, kan du nu få låst din iPhone op ganske gratis – og så selvom du er i bindingsperioden på 6 måneder. Hidtil har det kostet […]

Har du købt din iPhone hos Telia, kan du nu kvit og frit få den låst op, så den kan bruges på andre netværk.

Hvis du er iPhone-kunde hos Telia, kan du nu få låst din iPhone op ganske gratis – og så selvom du er i bindingsperioden på 6 måneder. Hidtil har det kostet 500 kr. Det eneste man skal gøre er, at besøge det link, der er nederst i denne artikel, og indtaste sit telefonnummer og iPhonens såkaldte IMEI-nummer. Dette nummer finder man under Indstillinger -> Generelt -> Om.

Når man har udfyldt “skemaet”, sender Telia så besked til Apples aktiveringsserver, og når der er på plads (der kan gå op til et par timer), skal man tilslutte iPhonen til iTunes og synkronisere. Man vil så få besked på, at ens iPhone nu er låst op. Dette gælder selvfølgelig kun hvis man har købt sin iPhone hos Telia. Telia kani kke låse telefoner op, der er købt i udlandet eller hos andre danske operatører.

Oplåsningen sker her: http://telia.dk/mobil/kundeservice/vejledning/kode/

Skrevet af Martin Wolsing, 14/12 2010
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  •  

    Cool nok, det er da meget godt lige at få gjort. :-)

    14. december 2010 @ 13:39

  • Dr.Mug

     

    Da 3 gjorde det måtte jeg gendanne min før det virkede… bare til info…

    14. december 2010 @ 14:01

  • iron

     

    Hvor står der at det er gratis hende kan ikke finde noget på telias hjemmeside

    14. december 2010 @ 14:18

  • Nicolaj

     

    Det manglede da også bare de tager jo samme pris for telefonen som hvis du køber den ulåst hos Apple.

    14. december 2010 @ 14:43

  • Kasper

     

    Det kan da godt være at de tager samme pris som hos Apple, men tilgengæld for du 6 måneders abonnement oven i hatten til den pris. Så jeg kunne personligt aldrig finde på at købe den direkte hos Apple.

    14. december 2010 @ 17:12

  • Martin

     

    Først 3 og nu Telia.
    Hvornår får Telenor mon fingeren ud?

    14. december 2010 @ 17:20

  • Carsten Johansen

     

    Så er det bare Telenor som mangler.

    14. december 2010 @ 17:31

  • Mustafa

     

    Jeg kunne ikke få den til at genkende mit EMEI nummer, og jeg tror det kan skyldes Telecare ikke har informeret dem om ombytningen af min Iphone 4.

    14. december 2010 @ 18:27

  • Polka

     

    Har lige snakket med Telia og det er IKKE gratis, men jeg fik min oplåst gratis med en meget lang samtale ved telia ;)

    14. december 2010 @ 18:41

  •  

    @Polka

    Det lyder meget mærkeligt, hvis ikke det er gratis via hjemmesiden. Jeg tror gerne at Telias servicemedarbejdere ikke har fået noget at vide om det, men det er jo ikke noget nyt.

    14. december 2010 @ 18:54

  • sune

     

    vil det sige man kan købe en iphone med abbonement og få den låst op dagen efter så man sparer en masse cash???

    14. december 2010 @ 20:01

  • Martin

     

    kunne heller ikke låse min tlf op, måske fordi jeg også har fået ny telefon (ombyttet) efterfølgende?
    andre med samme problem?

    14. december 2010 @ 20:23

  • Polka

     

    Jeg fik den besked at det ikke var gratis hvor efter jeg fik Telia til at tjekke den side i har linket op til. De sagde det kostet 500 bananer hvorefter jeg sagde der ikke stod noget om det på deres HP – anyway jeg fik det så gratis efter meget bølv . jeg bad dem om at rette deres hjemmeside og viste dem den side i linket op til og sagde mange mobil sider skrev om det pt.

    14. december 2010 @ 20:25

  • Polk@

     

    @@@
    Martin jeg havde samme problem da jeg min ombyttet da der var fejl på den første jeg fik – derfor jeg kontaktet Telia. du skal kontakte Tealia da dit abo ikke er sat op til den nye Imei nr.

    14. december 2010 @ 20:27

  • Thomas

     

    Telenor har i hvert fald tidligere tilbudt at låse op gratis, men jeg ved ikke, om de gør det mere. Jeg fik det gjort, kort efter jeg fik min telefon. Så i virkeligheden er det de andre selskaber, der er langsomme i optrækket.

    14. december 2010 @ 21:10

  • fantasies

     

    Jeg fik også min låst op samme dag som jeg fik den fra Telenor :-)

    14. december 2010 @ 21:29

  • Eldin

     

    ”Der er opstået en teknisk fejl, forsøg venligst igen.” Siger den hele tiden!?

    14. december 2010 @ 21:47

  • Martin

     

    Har lige låst op.

    Fungerer fint..

    15. december 2010 @ 01:52

  • Nicolaj

     

    Er Telias politik ikke stadig at de IKKE vil give tilskud til iPhones mere? Siden iPhone 4 kom har Telia solgt den til ca. Samme pris som Apple, og der er IKKE abonnement inkluderet i prisen hos Telia. Når de ikke giver tilskud er der heller ikke nogen rimelighed i at de skal sim låse telefonerne.

    15. december 2010 @ 07:48

  • hugox

     

    Telenor har fra dag 1 låst iphone op, dog ikke online.

    15. december 2010 @ 08:11

  • sune

     

    men kan man købe en ny iphone til fx 1100 og så komme gratis ud af det hele dagen efter?? så man får en iphone til 1100 eller hvad???

    15. december 2010 @ 08:28

  • Thomas

     

    @Sune: Det er da ikke gratis at skulle betale op til 600 kr. om måneden i et halvt år, er det?

    15. december 2010 @ 08:45

  • Nicolaj

     

    @ Kasper
    Nej du får ikke abonnement med i prisen hos Telia, i modsætning til alle de andre teleselskaber.

    15. december 2010 @ 09:33

  • James

     

    Tilgengæld laver telia en sweet deal at du kan afbetale til din iphone(rente fri og gebyr frit) + selv vælge hvilket abonnement du vil ha, så du kan fx få et abonnement til 79kr eller mindre i måneden som du er bundet til i stedet for 399kr hos fx 3, eller telenor..
    + Telia har lavet 2års forsikring der dækker op til 2 skader, med en selvrisiko på kun 100kr..

    Og det er jo fantastisk hvis din økonomi ikke er i top og du ikke har fx 2000 lige nu og her og betale for din telefon..

    Link til afbetaling iphone 4 16bg pris: 4635 link: http://telia.dk/ma2
    Forsikring: http://telia.dk/mobil/mobilaftale/forsikring/

    15. december 2010 @ 12:25

  • Nicolaj

     

    @ James
    Telia spiller helt sikkert på at sælge iPhones til folk der egentlig ikke har råd.

    En iPhone med i abonnement til 79 kr. er ret berænset i sin brug.

    Der er helt sikkert ikke mms og data, dvs., ingen google maps når du står på gaden og ikke kan finde vej, ingen mails der kommer lige i lommen lige meget hvor du er, ingen deling af foto her og nu på facebook/mms til venner osv. uden at det koster kassen.

    Hos 3 (og flere andre udbydere) kan du få den samme iPhone med iDeal abonnement til 5.242,00 kr. for 6 måneder, du får IKKE krediten til at låne til telefonen over 2 år, men det er dog lidt delt ud over de næste 6 måneder, tilgengæd får du får (3s pris – Telias pris)/6 måneder (5242 – 4635)/6 =101 kr. per måned et abonnement der kan det hele (fri data fri sms fri mms, 5 timers tale, bedre 3G dækning)

    Hvis vi ser på forskellen mellem at købe hos telia med 79 kr abonnement bliver forskellen 101-79 = 22 kr. per måned. Efter de 6 måneder kan du frit skifte til et hvilket som helst abonnment hos hvilken som helst udbyder.

    Hvis du hos telia skal have en abonnement der kan sammenlignes med 3s iDeal (de er ikke ens bare sammenlignlige) skal du betale 7.336,50 kr for iPhone + de første 6 måneder.

    Det betyder at du betaler 7336,50-5242 = 2094,50 kr. for den “gratis” afbetalingsordning.

    Efter min mening skal man være meget desperat for at få sin iPhone NU! og ikke kunne skrabe 5242 kr. sammen over det næste halve år for at købe hos Telia.

    15. december 2010 @ 13:30

  • Bille

     

    Har lige lige låst min 4′er op – gratis og smertefrit…

    Så den er go’ nok, men husk nu en frisk synkronisering inden gendannelsen!

    16. december 2010 @ 06:31

  • Pete

     

    @Nicolaj

    Du får fri SMS og 5 GB data for de 79,- hos Telia.

    Og ødelægger du den bare 1 gang på 2 år er det en sweet deal 

    16. december 2010 @ 19:48

  • James

     

    @Pete

    Nemlig, og så dækker forsikringen 2år! altså 24måneder, den dækker også vandskader hvis du fx taber den i toiletet, og det bedste af det hele er at forsikringen er GRATIS! det kan de andre selvskaber sku ikke klare…