Få oplåst din iPhone 3G hos Telia for 500 kr

I en tråd på mediamac.dk bliver det hævdet, at Telias support har oplyst, at man kan få oplåst sin iPhone 3G for 500 kr fra dag 1. Man slipper dog ikke for at betale for abonnementet af den grund, men det betyder, at man kan benytte iPhonen med sin sædvanlige operatør. Den eneste fidus jeg […]

I en tråd på mediamac.dk bliver det hævdet, at Telias support har oplyst, at man kan få oplåst sin iPhone 3G for 500 kr fra dag 1. Man slipper dog ikke for at betale for abonnementet af den grund, men det betyder, at man kan benytte iPhonen med sin sædvanlige operatør.

Den eneste fidus jeg umiddelbart kan se i det er, at man kan benytte sin sædvanlige telefonnummer. Ellers tager det ca. 1 måned at få flyttet nummeret.

I samme tråd bliver det modsagt at Telia skulle tilbyde oplåsning, så jeg opfatter stadig dette som et ubekræftet rygte.

Skrevet af Martin Wolsing, 08/07 2008
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • Brian

     

    Hvor lang tid tager det at få flyttet ens sædvanlige nummer fra telmore til telia!? Kan det virkelig passe det er en måned?

    8. juli 2008 @ 09:49

  •  

    Operatøren du flytter fra har ret til at vente op til en måned efter flytteanmodningen, med at frigive dit nummer… Så ikke nødvendigvis, men højst sandsynligt.

    8. juli 2008 @ 10:02

  •  

    @Brian

    Ja. Teknisk burde det kunne gøres det ved at trykke på en knap fra det ene minut til det andet. Men reglerne siger, at de har en måned, og den udnytter de selvfølgelig (for at genere kunden der er ved at forlade dem).

    Køber du en iPhpne 3G for du et midlertidigt nummer. Når dit gamle nummer er klar til at blive flyttet, sker det automatisk og du behøver ikke skifte simkort.

    /martin

    8. juli 2008 @ 10:04

  • Brian

     

    #3 SKal jeg sige i telia butikken at jeg skal have et midlertidig nummer mens nummerflytningen finder sted?

    8. juli 2008 @ 10:07

  •  

    @Brian

    Det tror jeg helt automatisk sker. Du skal vel udfylde en eller anden kontrakt og der sætte kryds i, at du gerne vil have overført dit nuværende nummer (ogt der står sikkert at du får et midlertidigt nummer). Men der sker jo ikke noget ved at sige det.

    /martin

    8. juli 2008 @ 10:24

  • LaWiPi

     

    @Brian
    Hvis du iøvrigt er en tilfreds telmore-kunde, og gerne vil tilbage til telmore efter Telia-eventyret, så er her et lille tip: Telmore har “Telmore retur”, dvs. de tilbyder at flytte dit nummer tilbage, når bindingsperioden er ovre. Så kan du beholde dine services hos Telmore, og du skal altså ikke betale for tilmelding til f.eks. udlandstelefoni igen, du kan lade din restsaldo blive stående OG du får 201,- kr. på din konto for at vælge servicen.
    Telmore sørger automatisk for at flytte nummeret tilbage når bindingsperioden udløber. Til den tid kan du bare bruge dit nuværende telmore simkort igen.

    8. juli 2008 @ 10:36

  • Brian

     

    @LaWiPI

    det kommer jo an på om telmore har en fornuftig data plan til den tid ;)

    8. juli 2008 @ 10:48

  • LaWiPi

     

    @Brian
    Helt sikkert.. De er pt. nr. 1 i kundetilfredshed, så mon ikke? Fordelen ved Telmore retur er, som sagt at du får 200,- oveni hatten og ikke skal betale nye gebyr for at tilmelde dig services.

    8. juli 2008 @ 10:54

  • Torben

     

    Mht. oplåsning så mener jeg det er et krav for telestyrelsen at alle selskaber skal tilbyde oplåsning af alle telefoner – også indenfor bindingsperioden.
    Sådan var det i hvert fald da jeg arbejdede i Telia, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes for iPhone.

    Måske kan de kræve en anden pris uden at overtræde nogle regler dog.

    8. juli 2008 @ 18:35

  • Ceo

     

    Hey alle derhjemme i DK
    Jeg er pt. i Los Angeles og faldt i snak med en anden dansker paa mit hotel og han fortaeller mig, at AT&T for 150US$ kan “unlocke” den nye Iphone 3G.
    Jeg er MEGET hook paa at faa min Iphone asap. og han fik fortalt af AT&T medarbejderen, at man som f.eks. Europaer bare kan faa den unlocked og smide sit SIM kort direkte i den og saa fungerer den.
    Jeg har taenkt paa at benytte mig af denne mulighed, men naar jeg saa kommer hjem til DK, SKAL jeg saa skifte til Telia? (har pt. en Sony Erricson W810i, og sim fra Sonofon som vist nok er 2G) Og er der nogen funktioner jeg ikke kan bruge, hvis jeg vaelger at koebe den i USA, faar den unlocked og saa skifter til et dansk 3G abon. naar jeg kommer hjem?

    Saa vidt jeg selv kan regne ud, saa kan jeg ikke foelgende ting, hvis jeg koeber min Iphone 3G i USA og unlokcer den med det samme og smider mit SIM i:
    - 3G download

    Mit stoerste problem er om der ville vaere nogen ting jeg ikke vil kunne med min Iphone 3G hjemme i DK, selvom jeg fik et DK abon. til den.

    Haaber i kloge hoveder kan hjaelpe mig (:

    Mvh.

    Ceo

    9. juli 2008 @ 05:59

  • labu

     

    Hey Guys.

    Jeg er løbet ind i et underlig problem.
    Jeg har, af telia, fået låst min iPhone op og bruger nu et TDC abonnement i den men har fået et underlig problem!

    Når jeg kører 2G og prøver at gå på nettet via det APN som hedder enten wap eller internet virker det perfekt, men langsomt :)
    Når jeg skifter til 3G og prøver får jeg “could not activate cellular data network”

    Jeg snakkede med TDC Mobil Teknisk support.

    Hun satte log/trace på mit mobil nr og kunne derved se at iPhonen ikke opfører sig på sammen måde når den er på 3G som når den kører 2G (GPRS). Meget underligt. Når den kører GPRS kan hun se, at den leder efter et APN som hedder WAP eller Internet (alt efter hvad jeg prøvede) og det virker fint. Når den er i 3G mode og prøver at aktiverer cellular data så er det ikke Internet eller Wap den leder efter.. Hun kan se telefonen forspørger og så så “unknown APN” tilbage fra TDC’s net da det APN den spørger efter ikke findes…er teorien..

    Nu er det spændende. Er der nogen som har et TDC abonnement og som KAN køre data over 3G på iPhonen.. Så vil jeg rigtig gerne høre fra jer :)

    Smid mig en mail på lasse.bundgaard snabel-a gmail . com – Vil gerne have jeres tlf nr. så jeg kan få Teknisk Support til at se hvordan den står i nettet og hvordan den forspørger!

    Jeg kan se på http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1596369&tstart=180 at andre også har problemet. At nogen har fået det løst ved at resette network – Det har dog ikke hjulpet her.

    Men fakta er, at min iphone, spørger nettet efter et forkert APN når den er i 3G mode. Det kunne da næsten ligne en bug?

    /Lasse

    21. juli 2008 @ 23:23

  • Anders

     

    @Ceo

    Hvis du har mulighed for at købe en iPhone i L.A, og få den Unlocked, vil du kunne bruge et dansk abb. efter hvad jeg ved. Men du bør nok teste dit simkort i telefonen imens du står der, for at sikre at telefonen virkelig bliver oplåst!

    Herhjemme vil du muligvis kunne udnytte de fleste funktioner rent bortset fra Visual Voicemail, ellers ved ikke om din udbyder har begræsninger for hvad du ellers kan gøre :-) Men test det imens du står i butikken.

    22. juli 2008 @ 08:59

  • Kasper

     

    @labu

    Jeg har samme problem med et Telmore SIM-kort. Min iPhone siger: “could not activate cellular data network”. Og det er også lige meget om jeg bruger “wap” eller “internet” som APN-navn.

    5. august 2008 @ 22:04

  • Kasper

     

    Hvis jeg slår 3G fra kan jeg godt komme på internettet…

    6. august 2008 @ 11:58

  • Frederik

     

    Hey alle,

    Jeg har købt en iphone 3g som jeg har låst op via telia for 500 kr..

    JEg har telmore, og prøver at få 3g og edge til at køre, jeg skriver internet i apn.. men uden hjælp.!
    Jeg fik så et nyt simkort fra telmore.. hjalp heller ikke..

    Så var jeg i udlandt hvor jeg skrev INTERNET så kunne jeg godt bruge 3g netet.. (underligt)

    Tilbage i dk i dag.. har prøvet med internet og INTERNET i apn.. men uden held.’

    Hvad gøre jeg her.. håber på jeres hjæp.

    1. september 2008 @ 15:50

  • Jesper Sommer

     

    Jeg har underligt nok samme problem på min nye iPhone 3G, men har IKKE haft det hele tiden. Den fungerede upåklageligt de første 2 dage, på 3G netværk, og med APN = internet på et TDC SIM kort.

    På dag 3 foretog jeg et Jailbreak af telefonen, samt installerede BossPrefs. Efter at have anvendt dette til at tænde og slukke for 3G på telefonen, kan jeg ikke få det til at starte rigtigt igen. Jeg får samme fejlbesked som andre har rapporteret.

    Jeg kan ikke sværge at Jailbreak+BossPrefs er problemet – men sammenfaldet er mistænkeligt. Og trods en komplet restore vha. iTunes er det ikke lykkedes at få liv i 3G data igen.

    Andre der har fejlen, og som har fundet en løsning, må meget gerne poste her i forumet. Ligeledes ville det være interessant at høre, om andre med dette problem også har foretaget Jailbreaks, eller om der skulle findes enkelte der har dette problem UDEN at have jailbreaket deres telefon.

    - Jesper

    26. oktober 2008 @ 18:32

  • Beck

     

    Hey

    Jeg har haft samme problem med min Iphone 3G hvad jeg har forsøgt er at gå ind i settings > generelt > nulstil > Nulstil Nætværks instillinger.. tror det hjælper.

    29. november 2008 @ 13:45

  • Adeel

     

    Hey FREDERIK, Jeg ville lige spørge hvad skulle du bruge for at kunne Få din IPhone Låst op med telia, mens den stadigvæk var under Binidingsperiode??? :)

    __________________________________________________________________________________________________
    Frederik says: September 1st, 2008 at 15:50

    Hey alle,

    Jeg har købt en iphone 3g som jeg har låst op via telia for 500 kr..

    JEg har telmore, og prøver at få 3g og edge til at køre, jeg skriver internet i apn.. men uden hjælp.!
    Jeg fik så et nyt simkort fra telmore.. hjalp heller ikke..

    Så var jeg i udlandt hvor jeg skrev INTERNET så kunne jeg godt bruge 3g netet.. (underligt)

    Tilbage i dk i dag.. har prøvet med internet og INTERNET i apn.. men uden held.’

    Hvad gøre jeg her.. håber på jeres hjæp.
    _____________________________________________________________________________________________

    6. januar 2010 @ 17:19

  • Anders

     

    Snakkede med Telia idag, da jeg vill have min Iphone 3gs låst op. Telefonen har jeg købt af en der har forlænget sit abb. og derfor er den låst til Telia. Jeg ville så betale de 500 Kr. det koster at få den låst op, men den kære Telia mand sagde “Normal procedure er at det er sælger der skal låse den op” Mit svar var så at det vel var lige meget hvem der betalte de 500 Kr. da jeg jo havde original kvitt. og sælger havde forlænget sit abb. så han var jo stadig bundet, men næææææææh, det ville han ikke hjælpe med, så bad jeg om mandens navn, og hvad skete der så… Jo han lagde på !!! OMG, hvad sker der for Telia ! ?

    Det kan vel ikke passe at de tvinger en til at blive hos dem, selv om man vil betale 500 Kr. ?

    15. februar 2010 @ 08:46

  •  

    @Anders

    Sådan er det altså og jeg går ud fra, at det er alle selskaberne der har den praksis.

    Jeg gætter på, at det bl.a. er for at sikre sig mod stjålne telefoner eller at man får låst telefonen op for 500 kr og så bare stopper med at betale sit abonnement.

    15. februar 2010 @ 09:09