Find My iPhone – nu på iPhonen

Apple sprøjter iPhone-apps ud for tiden. Seneste skud på stammen er en app, der giver adgang til “Find My iPHone”-funktionen. En del af Apples MobileMe-service er funktionen “Find My iPhone”. Når den er slået til, kan man via mobileMe-webstedet altid lokalisere sin iPhone, i hvert fald så længe der er netforbindelse. Man kan også sende […]

Apple sprøjter iPhone-apps ud for tiden. Seneste skud på stammen er en app, der giver adgang til “Find My iPHone”-funktionen.

En del af Apples MobileMe-service er funktionen “Find My iPhone”. Når den er slået til, kan man via mobileMe-webstedet altid lokalisere sin iPhone, i hvert fald så længe der er netforbindelse. Man kan også sende beskeder til den, låse den eller slette indholdet. Alt sammen meget praktisk, hvis man har tabt eller fået stjålet sin iPhone.

Hidtil har det som sagt krævet adgang til mobileMe-webstedet, men i dag har Apple lanceret en dedikeret íPhone-app til formålet. Det er selvfølgelig ikke meningen, at man skal have den på sin egen iPhone. Ideen er, at man kan installere den på en anden iPhone (iPod touch eller iPad), når man skal på jagt efter sin tabte iPhone.

Med programmet kan man både finde sin iPhone, sende beskeder til den og slette indholdet.

Man kan hente Find My iPhone gratis i App Store.

Skrevet af Martin Wolsing, 18/06 2010
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • Jacob

     

    Kan det program så bruges uden at man har en Mobileme konto?

    18. juni 2010 @ 14:45

  • Rene Hansen

     

    Nej det kan det ikke.
    Og jeg kan heller se min iPhone som køre 4.0. Det kommer nok på mandag

    18. juni 2010 @ 15:07

  • Simon

     

    nej du skal stadig have en mobileme konto

    18. juni 2010 @ 15:09

  •  

    @Rene Hansen

    Det virker fint med iOS 4. Der skal bare lige hul igennem. Hos mig hjalp det, at slå det fra (på iPhonen) og slå det til igen

    18. juni 2010 @ 15:13

  • Peter

     

    Hele Apples MobileMe tjeneste fik et facelift i morges

    18. juni 2010 @ 15:38

  • Rene Hansen

     

    Tak Martin. Det hjalp. Det var det enste jeg ikke fik prøvet. Har genstartet og det hele. Glæder mig til der kommer flere apps til 4.0.

    18. juni 2010 @ 17:21

  • Jones

     

    (off topic)Jeg glæder mig åndsvagt meget til på mandag, så jeg kan få ios4, hvordan kan i ha’ den allerede, er i allesammen udviklere?

    18. juni 2010 @ 18:52

  • Simon

     

    Er der mulighed for at lave en samling af nye tiltag i det nye ios 4.0 i en artikel. Her tænker jeg på noget i stil med tirsdagens tip, bare i lidt større omfang. Jobs nævnte hvis nok der var over 100 nye tiltag, så når man har opdaget multitasking mangler der jo stadigvæk 99 andre sjove ting :)

    Værd at nævne er man nu selv kan redigere i ordbogen (endelig stopper jeg med at skrive play i stedet for okay), ændre tekst størrelse i sms f. eks, fotos har fået et opløft og selvfølgelig samle mapper.

    18. juni 2010 @ 20:09

  • Emil

     

    @Jones Fordi man ikke behøver at være udvikler for at have iOS 4 GM, du skal blot være udvikler for at downloade den, men så er det jo godt at der er nogen rare udviklere som har smidt den op på nettet så vi andre kan downloade den (lav en google søgning hvis du gerne vil have den)

    PS. Du skal ikke registrere dit UDID som man skulle ved iOS 4 BETA, men kræver nyeste iTunes 9.2 http://itunes.com
    og så er det ellers bare at installere den, eller vente til mandag hvor den officielt udkommer :)

    19. juni 2010 @ 00:25

  • Jacob

     

    Er det ikke lidt misvisende at skrive:

    “Det er selvfølgelig ikke meningen, at man skal have den på sin egen iPhone. Ideen er, at man kan installere den på en anden iPhone (iPod touch eller iPad), når man skal på jagt efter sin tabte iPhone.”

    Det er da netop sin egen iPhone man har det installeret på, og ikke den man “går og leder efter”?

    19. juni 2010 @ 09:03

  •  

    @Jacob

    Hvis jeg mister min iPhone, skal appen netop installeres på en anden iPhone, så jeg kan finde min egen.

    19. juni 2010 @ 10:10

  • Cheffy

     

    Hvis man nu henter denne version af iOS 4, er den så dansk og fungerer som normalt? Eller kan man lige så godt vente de to dage og så få den officielle version? :)

    19. juni 2010 @ 12:24

  • I love gadgets

     

    Jeg er ihvertfald glad for den feature i Mobileme. Hvis nu mobilen skulle ryge i de forkerte hænder

    19. juni 2010 @ 13:18

  • Michal

     

    Hvad nu hvis den person som har fået finger i min iPhone, slå muligheden fra i iPhonen? Så kan man vel ikke finde den.
    Og så er de penge til Mobileme ikke givet så godt ud.

    19. juni 2010 @ 16:07

  • PS

     

    På det skærmbillede der bliver vist i app store er der vist en ipod touch – located 2 min. ago.

    Hvordan kan det være eller er det en ny udgave med gps?

    19. juni 2010 @ 21:08

  • Rune

     

    @Michal: he he havde jeg ikke lige tænkt over. men mht. mobileme får man jo mere end bare locate my phone funktionen så det kan jo altid diskuteres om pengene er givet dårligt ud. Personligt har jeg ikke noget at bruge funktionen til, hvis jeg mister min er det ærgeligt, men jeg må bare leve med det (og sørge for at jeg ikke mister den).

    19. juni 2010 @ 21:23

  • Michal

     

    @Rune: Man kan få stort set det samme ved Google, på nær “locate my phone”
    Jeg har selv haft prøvet Mobileme 2 gange prøve periode. Og der er da ingen tvivl om at det er godt.
    Håber en dag det vil blive gratis, har hørt snak om det på andre forum.

    Jeg har det på sammen måde som dig med og miste den.
    hvis jeg mister min er det ærgeligt, men jeg må bare leve med det (og sørge for at jeg ikke mister den).
    Det skal konen også bare lære, dan sidste hun havde kunne ikke tåle og blive kørt over af en bil :-(

    Så der er også bestilt en ny Iphone 4 til hende også.

    20. juni 2010 @ 10:07

  • Dan

     

    Hej alle,

    Er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig hva jeg skal gøre. jeg kan ikke fine ud af at sætte det op. jeg har en mac konto og jeg har hentet programmet til min telefon.

    Tak :-)

    29. september 2010 @ 23:28