Hvor kan man købe iPhone 3G uden abonnement?

Der er efterhånden blevet offentliggjort priser for iPhone 3G i ret mange lande, og det er vist på tide, at lave en lille opsummering over, hvor iPhonen kan købes uden at man har nogen økonomiske forpligtigelser ud over det man betaler ved købet. Her er en lille oversigt. Alle priser er totalpriser, dvs. den pris […]

Der er efterhånden blevet offentliggjort priser for iPhone 3G i ret mange lande, og det er vist på tide, at lave en lille opsummering over, hvor iPhonen kan købes uden at man har nogen økonomiske forpligtigelser ud over det man betaler ved købet.

Her er en lille oversigt. Alle priser er totalpriser, dvs. den pris det burde være muligt at købe en iPhone til, tage den i lommen og ikke skulle betale en kr. mere til det teleselskab man har købt den hos. Alle tal er omregnet til danske kroner med Googles valutaomregner. Telia priser er taget med i skemaet så det bliver nemt at sammenligne.

USA Norge Frankrig England Italien Belgien Grækenland Danmark*
8 GB 2.800 kr 3.900 kr 4.425 kr 3.785 kr 3.210 kr 3.710 kr 3.900 kr 3.710 kr 4.392 kr
16 GB 3.300 kr 4.665 kr 5.275 kr 4.425 kr 3.665 kr 4.230 kr 4.575 kr 4.230 kr 5.092 kr
Moms ekskl. moms** inkl. moms
Oplåst/
simlåst
simlåst simlåst oplåst simlåst simlåst oplåst oplåst oplåst simlåst

* Telias billigste minimumspris over 6 måneder med Telia On. Oplåsning koster 500 kr ekstra.
** Ved indførsel fra lande uden for EU (USA, Norge) kommer der 25% moms oven i prisen, når varen fortoldes
Skemaet er sidst opdateret 25. november 2008.

Bemærk, at bare fordi iPhone 3G sælges uden abonnement, betyder det ikke at man som udlænding nødvendigvis kan købe den uden videre. I USA kan man f.eks. ikke. Det betyder heller ikke at telefonen uden videre kan benyttes i Danmark, til det formål skal den være oplåst. Mange steder sælges telefonen under forudsætning af, at man indgår en kontrakt om at iPhonen kun kan benyttes på operatørens net. Det er derfor vigtigt at bide mærke i om den er oplåst eller simlåst, så vær sikker på dette før du køber din iPhone. Spørg i butikken.

Dette skema vil blive opdateret løbende.

Kilder: zdnet.be, vodafone.it, reuters.com, vodafone.gr, O2 m.fl.

Skrevet af Martin Wolsing, 02/07 2008
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  •  

    Der mangler et land i listen Vodafon Italien har pre-paid til €499 / €569.

    2. juli 2008 @ 14:09

  •  

    @Mads

    Ikke mere, tak for tippet.

    Egentlig er det kun Schweiz der skiller sig ud – og så lidt UK, men de har taget priserne af deres hjemmeside igen. Ellers er de andre europæiske lande enige i at en 8GB version skal koster 3700-3900 kr.

    /martin

    2. juli 2008 @ 14:48

  • mbp

     

    Det var da en temmelig misvisende titel på artiklen i forhold til dens indhold.

    “Hvor kan man købe iPhone 3G uden abonnement?” “Bemærk at telefonerne, undtagen den ene franske, ikke sælges uden abonnement tilknyttet. “

    2. juli 2008 @ 18:18

  •  

    @mbp

    Det er fordi jeg med uden abonnement mener, at man ikke skal betale hver måned. En titel som “Hvor kan man købe iPhone 3G med et abonnement der ikke koster noget hver måned, men gør at man stadig er simlåst til operatøren?” er en anelse for lang, så derfor simplificerer jeg lidt :-)

    Jeg vil vædde på, at de fleste forstår “uden abonnement” som om det betyder “uden at jeg skal betale hver måned” – og det er sådan det skal forstås. I praksis er den uden abonnement, men rent teknisk binder man sig til et abonnement uden betaling (man indgår en kontrak). Det gør også, at man som udlænding sikkert ikke kan købe sådan en telefon (som jeg også noterer som forbehold i artiklen). AT&T vil kræve social sequrity nummer, amerikansk adresse og vil sikkert også kreditvurdere dig. Mit skema er ment som en oversigt over, hvor det iPhone 3G rent faktisk sælges uden yderligere økonomiske forpligtigelser end dem man lægger på disken – eller alternativ hvor man kan frikøbe sig for yderlige økonomiske forpligtigelser med en engangsbeløb.

    Men jeg prøver at ændre lidt på min formulering, så det er helt klart.

    /martin

    2. juli 2008 @ 19:26

  • mbp

     

    Super. Jeg tror du har ret i at mange mennesker forstår på den måde, men samtidig tror jeg at “Hvor kan man købe iPhone 3g med gratis abonnement” ville være en fin overskrift :) Firmaer som f.eks. BiBoB og Telmore kalder det selv for et abonnement, selvom det er gratis pr. måned.

    Lidt mere on-topic: Er der nogen der har et overblik over hvilken garanti man får fra Apple hvis man køber i et andet land end Danmark? Det jeg tænker på, er at man i Danmark har 2 års reklamationsret. Den reklamationsret får man vist også i andre EU lande, men skal man så ned til butikken i Frankrig for at få den repareret eller erstattet, er man ligevidt.

    2. juli 2008 @ 19:45

  •  

    @mbp

    På nogle produkter har Apple “world wide”-garanti, så man bare kan aflevere hos nærmeste serviceværksted. Om det gælder iPhone 3G ved jeg ikke, men det galt ikke den nuværende iPhone.

    Den nye kan dog fås i stort set alle lande, som mon ikke.

    /martin

    2. juli 2008 @ 20:48

  •  

    Hvis jeg ikke tager meget fejl er forbrugerbeskyttelsen gældende på tværs af landegrænserne indenfor EU, således at forbrugeren aldrig kan blive stillet ringere end hvad lovgivningen i hans hjemland er. Dvs. du vil have samme garanti ved køb i et andet EU land som ved køb i DK.

    Så principielt set kan du købe en iPhone i Frankrig, og hvis det opstår få den repareret (men kun i Frankrig, ingen lov dikterer at du skal kunne få den repareret i DK).

    Men et er lovgivningen, noget andet er Apples syn på forbrugere og deres rettigheder…

    2. juli 2008 @ 23:39

  • feinschmecker

     

    Schweiz sparker røv rent prismæssigt.
    Har bare eet spørgsmål:
    Vil man kunne KØBE en simlåst iPhone og “bare” få den unlocked (når det kan lade sig gøre)?

    Takker på forhånd.

    3. juli 2008 @ 10:03

  • D

     

    Hej Alle

    Hvor staar det officielt at man kan koebe en iphone uden abb. i usa?
    Jeg spurgte i en ATogT butik idag, og fik at vide at det bestemt ikke var muligt. Saa er intra. i at hoere om det bare er rygter eller?

    4. juli 2008 @ 21:32

  •  

    @D

    Se bl.a. her: http://www.macrumors.com/2008/07/01/atandt-iphone-3g-pricing-details/

    Den sælges ikke uden abonnement fra dag et, men “senere”. Når det er sagt, burde de ansatte i butikken vide det.

    /martin

    5. juli 2008 @ 00:20

  • jessica

     

    Hvis man køber en iPhone i Frankrig der er oplåst, er det så bare at sætte mit nuværende simkort i? har det nogen betydning at jeg har TDC?

    6. juli 2008 @ 22:29

  •  

    #11

    HVis den er oplåst burde den kunne bruges med dansk simkort. Det er underordnet hvilket selskab du har.

    /martin

    6. juli 2008 @ 22:48

  •  

    Der har været nogle problemer med 3′s simkort i den første version af iPhone, fordi de er af en anden type end de fleste andre selskabers. Der kan måske være de samme problemer med iPhone 3G, men det ved vi jo af gode grunde ikke endnu…

    6. juli 2008 @ 23:40

  • macster

     

    Og så lige en sidste gang for Kong Hans:
    Jeg har et erhvervsabbonnement hos TDC og vil også gerne blot købe en iPhone hos Telia, betale 6 mdr. abbonnement (med andre ord acceptere at iPhonen har en pris på 5.600) og herefter bruge mit TDC kort. MEN har lige været i Telia og fået at vide, at det kan jeg ikke. Den kan først aktiveres efter 6 mdr…
    Burde – og kan jeg – istedet få fat i en iPhone fra Frankrig, hvor jeg forstår at de er oplåst? – og hvad betyder det: At jeg bare kan sætte mit TDC kort i og det hele funger..?

    7. juli 2008 @ 13:03

  •  

    Ja. I Frankrig skal alle telefoner kunne købes i en ikke-simlåst udgave, og derfor kan du for knap 4500 købe en iphone i Frankrig uden nogen former for binding til Orange, der har iPhone. Husk, at iPhone 3G først kan købes i Frankrig fra d. 17. juli.

    7. juli 2008 @ 14:33

  • macster

     

    OK – og mange tak for dit svar – jeg må jo så væbne mig med tålmodighed lidt endnu..:-)
    God iPhone sommer til alle!

    7. juli 2008 @ 15:05

  • macster

     

    Iøvrigt Simon – den skal vel ikke unlockes, hackes osv eller hvad…? Er det bare plug and play…?

    7. juli 2008 @ 15:45

  •  

    Nej. Som jeg skrev, så skal alle telefoner kunne købes uden sim-lock i Frankrig, og derfor skal den heller ikke unlockes.

    For at være helt præcist, så køber du først telefonen uden abonnement til de ca. 3800 kr for en iPhone3G uden abonnement, den er dog stadig låst til Oranges netværk. Men da Orange som sagt skal tilbyde den uden sim-lock, kan du få Orange til at låse den op ved at betale 100 euro, dvs. en samlet pris på 4500 kr.

    7. juli 2008 @ 16:44

  • macster

     

    Tak for din tålmodighed med en uindviet som jeg, der er blot er dedikeret til uhørt godt brugerfladedesign:-)

    7. juli 2008 @ 16:57

  • kamiboy

  •  

    @Kamiboy

    Tak for tippet, er nu tilføjet i skemaet.

    /martin

    9. juli 2008 @ 11:50

  • MortenJ

     

    Hvordan fremkommer prisen på den SIM-oplåste franske til 4.425? – kan ikke se priserne på Orange’s eller France Telecoms sider. Og – hvis en fransk telefon låses op, er der så også låst op til andre operatører end franske – ?

    9. juli 2008 @ 15:43

  •  

    @MortenJ

    Se f.eks. her: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=87464

    Og hvis de hollandske ikke er så godt, er her en: oversættelse

    /martin

    9. juli 2008 @ 19:18

  • JD

     

    Jeg kender heldigvis en i Schweiz der vil være villig til at købe en telefon til mig, så hvis hackerne opper sig ser det ud til at jeg kan få en rimelig billig iPhone.

    9. juli 2008 @ 19:46

  • 3113

     

    Nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg kan få en iphone oplåst, hvis den købes i schweiz?

    9. juli 2008 @ 19:47

  • 3113

     

    Eller om det overhovedet er muligt?

    10. juli 2008 @ 02:28

  • Svende

     

    Husk der skal 25% moms oven i prisen, hvis du køber den i Schweiz

    10. juli 2008 @ 07:42

  • LaWiPi

     

    @3113
    Det er der hackere kommer ind i billedet.. Indtil de har fundet på en måde, er det bare at vente..

    10. juli 2008 @ 08:55

  • JD

     

    #27
    Ja i teorien, men nu er jeg rejst rigtig mange gange ind og ud af Schweiz og der er så mange forretningsrejsende med dyre telefoner og computere og jeg har aldrig mødt en tolder.

    10. juli 2008 @ 10:27

  •  

    Ovenstående blogindlæg, er nu blevet forvandlet til en artikel på Politiken: http://politiken.dk/tjek/digitalt/telefoni/article537558.ece

    Det er dejligt at se, at ens arbejde kan bruges til noget. Måske burde jeg søge job som journalist :-)

    /martin

    10. juli 2008 @ 16:04

  • Camilla

     

    Jeg skal snart til Belgien og overvejer at købe en unlocked iPhone med hjem.

    Men hvis man køber den unlocked, vil der så være nogle begrænsninger eller komplikationer jeg burde vide noget om?
    Kan man fx opdatere nyt software uden den bliver låst og kan jeg bare sætte mit simkort fra telmore i uden problemer?

    ved ingenting om iphones så det ville være rart med noget hjælp :)

    13. juli 2008 @ 16:00

  •  

    @Camilla

    Hvis du købe den oplåst, kan du frit benytte dem i DK. Der er ingen forskel på den og de telefoner der sælges i DK.

    /martin

    13. juli 2008 @ 22:34

  • kamiboy

     

    Paa den belgiske mobistar iPhone side staar det at iPhone kan kun bruges paa belgiske sim kort.

    Those sneaky bastards, de fandt en maade paa at goer selv en unlocked iPhone vaerdiloes.

    14. juli 2008 @ 00:44

  •  

    Så må man jo desværre vente på, at den bliver unlocked hvis man, som mig, ikke vil binde sig til det der cirkus der vist nok hedder Telia…

    14. juli 2008 @ 11:13

  • Bähr

     

    En der har en Fransk eller Belgisk hjemmeside hvor man kan købe iPhones ulåst og få dem sendt hjem til DK? Og hvilket abonnement vil i forslå til iPhone 3g :)?

    BÄHR

    14. juli 2008 @ 22:55

  • Hissi

     

    @ Bähr

    Når du køber en unlocked telefon fra frankrig eller belgium, så betyder det ikke at du kan bruge den til alle abon. selvom de er unlocked så virker de kun til selve landet. Så du ville ikke kunne bruge den i DK før der kommer et sim-unlock til den.

    14. juli 2008 @ 22:59

  • Mads Dørup

     

    iPhone oplåst i Italien?

    “The iPhone 3G come from Italy where all the iPhones are solded unlocked. In the U.S. and in the others countries all the iPhones are solded operator-locked.”
    http://cgi.ebay.com/NEW-IPHONE-3G-8GB-LEGALLY-UNLOCKED-WORKS-WITH-ANY-SIM_W0QQitemZ140249499548QQcmdZViewItem?hash=item140249499548&_trksid=p3286.m14.l1308

    Er det bedrag eller kan man få dem oplåst fra Italien? Han skriver i øvrigt intet om at den er låst til Italien.

    15. juli 2008 @ 10:58

  • Danny ^^

     

    Er der ikke en som kan give mig nogle direkte links til hvor man kan købe en Iphone 3G uden abonnement i Schweiz ??
    Og vælger man selv telefonsprog og det når man tænder den for første gang, lige som på fx. Nokia ? (læste at der ikke var forskel på dem som blev solgt her i DK og i andre lande)

    er klar over den er låst, og man skal jailbreake den og det, det fixer jeg selv ^^

    16. juli 2008 @ 14:49

  •  

    @Danny

    Det virker ikke som om du er helt klar over det :-) At jailbreake, får ikke telefonen til at kunne ringe. Til det formål skal den være unlocket. Der er ingen tegn på, at et unlock er lige på trapperne.

    Jeg tvivler også på, at du kan købe den direkte uden at skulle til Schweiz eller gennem en mellemmand som også skal tjene på handlen.

    /martin

    16. juli 2008 @ 15:57

  • Mischa

     

    Jeg har køt en Iphone i USA, er det muligt at få konverteret så den er på dansk ?

    16. juli 2008 @ 16:04

  • Danny ^^

     

    @Admin

    sorry ja, glemte lige at skrive unlocke også ^^

    16. juli 2008 @ 20:57

  •  

    Dette må være det absolut dyreste “tilbud”: I Spanien har Telefonica Movistar eksklusiv aftale, og man binder sig for mindst 24 måneder. Det billigste man kan få iPhonen til bliver dermed 875 euro (6527 DKR) for 8GB hhv. 945 euro (7049 DKR) for 16GB – og den er naturligvis simlåst. Med de priser kan man vist tage på luksus hotel i Schweiz og købe sin iPhone, og stadig spare penge…

    21. juli 2008 @ 10:08

  • Thomas Nielsen

     

    Hej allesammen

    Jeg er lige kommet hjem fra en længere sommerferie i europa, jeg var bla. inde i mobistar butikker i belgien, og de sagde til mig at de er ulåste og ikke tilknyttet noget abb. så det er bare “GO FOR IT” og købe dem. Bemærk idag mandag har de helligdag så det er ikke muligt at købe iphone i belgien idag mandag. men ellers god fornøjelse med det.

    21. juli 2008 @ 15:47

  • Thomas Nielsen

     

    til info, det jeg skrev vedr. mobistar er 500% sande oplysninger, jeg snakkede bl.a med medarbejder i off. apple store som sagde jeg skulle henvende mig i mobistar da de solgte dem uden abb. og uden tilknytning til nogen udbyder, det er den belgiske lov.

    21. juli 2008 @ 15:50

  • kamiboy

     

    http://support.apple.com/kb/HT1937

    Fra Apple selv, kig under belgien. Tror nu altsaa den er laast til landet.

    22. juli 2008 @ 14:42

  •  

    Efter at kigge den listen igennem fra kamiboy – er der nogen der kan decifrere part.no.? De varierer afhængig af land – er der begrænsning af sprog afhængig af hvor man køber den?

    23. juli 2008 @ 13:50

  •  

    @Erik N

    Alle sprog kan vælges på alle telefoner. Den eneste forskel er hvilken operatør telefonerne er låst (eller ikke låst) til.

    /martin

    23. juli 2008 @ 13:59

  • Runa

     

    Hej.

    Jeg skal til London på fredag, og jeg har tænkt mig at prøve at købe en iphone. Jeg er godt klar over, at de ikke er unlocked endnu, men jeg satser på, at det vil ske om ikke så lang tid. Jailbreak er kommet, så det er kun unlock som er forhindringen nu, right?

    Er der nogen med erfaringer med iphone køb i London? Kan jeg overhovedet som udlænding købe en? Med den gamle version var der ingen problemer, har jeg læst mig frem til.

    på forhånd tak

    Runa

    23. juli 2008 @ 14:43

  • jp

     

    Hi, jeg bor i Frankrig, købt iphone 3g unlocked, det vil sige den er locked, man skal indbetale 100 eur på et cash card så skal man ringe til Orange, vendt 30 minuter på at de beukratiske djævler tager telefonen sige at man ønsker at unlocke de tager så pengede på cash carded (pre paid kort som kommer med tlf man skal fylde op) så skal man vendte 10 dage så kommer der noget med posten fra apple (siger de i telefonen) så skal man tilslutte iphone 3g til Itunes så så skulle der ske noget. Jeg kan forstille mig at man modtager et program op datering man skal patche telefonen med som kun virker på den på gældende telefon. Men sikke besværligt. Jeg er lige siden også blevet bombederet med om jeg ikke fortryder at unlocke den, og kunde service ringer til mig mindst 2 gange om dagen for at give mig et tilbud som iøvrigt er det samme.

    23. juli 2008 @ 19:08

  • jp

     

    620 eur for 16 gb i frankrig

    23. juli 2008 @ 19:13

  • Marc

     

    Fandt det her link på BT.dk for noget tid siden – http://www.ohmac.co.uk/iphone/iphone.php.
    Er telefonen simlåst? 8GB versionen er sat til 239£ eller 2251 DKK, hvor jeg kan se den du har listet her, står til 2800 DKK på din opdatering.

    På forhånd tak.

    7. august 2008 @ 00:05

  •  

    @Marc

    De priser der er i skemaet, er de officielle priser. De kan ikke blive lavere, hvordan skulle de kunne det?

    Jeg ved, at der er en del danske importfirmaer der reklamerer med iPhone 3G til billige penge, problemet er bare, at de ikke har nogen. Det er altid noget med, at de snart får dem osv. Det gør de bare ikke, for hvor skulle de få dem fra? Jeg er personligt blevet kontaktet af flere at disse firmaer, som vil have et samarbejde i gang. Og det er helt urealistiske priser de hævder at kunne købe til. Det er hårdt sagt, men jeg tror det er lykkeridere der tror de har fundet en smart fidus. Halvdelen af dem hører vi aldrig mere til, og den anden halvdel kommer klynkende tilbage, når de finder ud af, at de penge de har betalt til deres mellemmand for at skaffe telefonerne er tabt.

    Indtil jeg rent faktisk hører om en der har købt sin iPhone 3G hos en uofficiel forhandler, så tror jeg ikke på den. Så mit råd er, lad være med at betale penge et sted, hvor prisen er “for lav” – man bliver bare snydt,

    Husk nu på det gamle råd: Lyder noget for godt til at være sandt, er det det nok også.

    Jeg siger ikke, at den nævnte hjemmeside består af svindlere, de kan jo gøre det i god tro, men jeg er sikker på,at bliver de selv svindlet, så sender de den videre til dig. Ovennævnte side har i øvrigt fået lukket deres konto på eBay og de modtager kun kontooverførsel i deres butik. Når butikker ikke tager kreditkort, plejer der at være noget galt.

    Telefonerne er også “udsolgt” i deres butik, så måske det bare er reklame for at trække folk til, der så måske køber noget andet.

    /martin

    7. august 2008 @ 10:03

  • Marc

     

    Jeg takker for det fyldige svar. Man føler sig bare nødsaget til at søge andre muligheder, efter som jeg ikke agter at købe hos Telia.

    9. august 2008 @ 03:37

  • Thilemann

     

    Hej

    Jeg har lige været i Italien i forbindelse med mit arbejde. Kunne huske fra ovenstående skema, at man burde kunne købe 3G’eren der uden binding. Så da jeg på vej ud til gaten, kom forbi en TIM butik, måtte jeg jo lige kigge ind ;-) Så det endte selvfølgelig med, at jeg gik derfra med en ny Iphone. Prisen var 498,99 euro for en 8 GB model, og den var ikke simlåst, som der står i skemaet.

    /Kim

    10. august 2008 @ 15:15

  •  

    @Thilemann

    Og du har testet at den virker i Danmark går jeg ud fra? Jeg venter lige på din tilbagemelding før jeg opdaterer skemaet.

    /martin

    10. august 2008 @ 21:03

  • Nicholas Schott

     

    Hej

    Jeg har netop fået en sort 16 GB 3G’er fra Belgien. Jeg købte den over nettet (på http://iphone3g.mobistar.be/en/buydevice01.cfm) til 615 euro og fik den sendt til en ven, som bor dernede. Hun har så leveret den til mig i Danmark ifbm. et besøg. Jeg har afprøvet den med TDC Mobil og med 3 og den virker perfekt.

    /Nicholas

    10. august 2008 @ 22:29

  • Thilemann

     

    Ja, jeg smed mit TDC kort i efter jeg havde købt den, og så var jeg var opgraderet til 3G :-) Det skal dog siges, at den jo VAR simlåst og at han spurgte om jeg havde 5 min., for så ville han låse den op med det samme. Det havde jeg, så han pakkede Iphonen ud og roddede lidt med den, og så var den klar. Ved selvfølgelig ikke om det er normal procedure, at de bare låser dem op uden beregning.

    11. august 2008 @ 01:13

  •  

    @Thilemann

    Hvad dækker “rodede lidt med den” over? Alle de rapporter jeg har hørt, siger at iPhonen skal tilsluttes iTunes, hvor oplåsningen foregår via en kontakt til Apples server. Så hvis han ikke har haft den tilsluttet en computer lyder det som om den ikke har været simlåst.

    /martin

    11. august 2008 @ 09:47

  • Thilemann

     

    Bliver dig desværre svar skyldig, så ikke rigtigt hvad han gjorde med den. Men mener faktisk ikke den var tilsluttet en computer! Syntes det så ud til at han havde et sim kort i!?!? Men det giver vel ikke særlig meget mening… Det eneste jeg kan sige er, at den i hvert fald ikke var låst da jeg fik den :-) Så forstår godt, hvis det her måske er et lidt for spinkelt grundlag, at ændre skemaet på!

    /kim

    12. august 2008 @ 19:58

  • Benjamin T

     

    Hej, jeg har læst lidt på det. Men jeg kan ikke finde en iphone til de engelske priser som der står i skemaet. Kan du måske give mig et link? Skal snart til england og skal se om jeg kan få en iPhone med hjem.

    /benjamin

    14. august 2008 @ 17:16

  •  

    @Benjamin T

    Priserne var på O2s hjemmeside en kort overgang men forsvandt så igen. Nu står der bare, at det kommer senere på året: http://www.o2.co.uk/iphone/paygo

    /martin

    14. august 2008 @ 18:07

  • Benjamin T

     

    Okay, tak skal du ha’. Og tak for en go’ side.

    /benjamin

    14. august 2008 @ 19:20

  • quimby

     

    Er der nogen er faringer med Nokey kortet i ellers simlåste iphones fra udlandet, virker det i DK indtil de kan unlckes?
    Der er forskellige opfattelser af, hvorvidt der er moms på elektronik ved indførelse fra ikke-EU land, hvad er op og ned på samlede costs ved at hente den i schweiz?
    /Q.

    15. august 2008 @ 13:02

  • Anders

     

    Hej
    Rejser en del til London og købte min 1.1.4 iphone hos Carphonewarehouse der uden problemer, crakede den selv herhjemme. Spurgte om det med 3g modellen hos Carphonewarehouse og den kunne IKKE købes uden UK social security no, ID osv, har dog en kammerat derovre som kan købe den for mig. Spørgsmålet er om den kontrakt som han indgår med dem, faktisk er en man skal binde sig til eller om man bare kan cracke den og glemme alt om den kontrakt? På applestores hjemmeside står der at der altid vil være orange klædt O2 personale i butikken.. Se link: http://www.apple.com/uk/retail/iphone/

    16. august 2008 @ 01:01

  •  

    blev den første iPhone uden 3G ikke ret hurtigt unlocked… vil 3G’eren ikke også blive unlocked ?

    Hvis jeg får en kammerat fra London til at købe og sende, vil jeg så ikke kunne bruge den i DK ?
    Vil han evt. kunne låse den op i England, inden han sender den til DK ?

    18. august 2008 @ 15:50

  •  

    @Brian Brandt

    Der gik faktisk ret lang tid før den var unlocket (via software) og specielt opdateringen til 1.1.2 var en meget hård nød at knække. iPhone Dev Team siger stadig “hvis” og ikke “når” iPhone 3G bliver unlocket, så det er bestemt ikke noget man skal tage for givet.

    Hvis iPhonen er købt simlåst kan du ikke bruge den i Danmark, hvorvidt man i England kan betale O2 for at låse den op ved jeg ikke, men hvis man kan, kan du uden problemer bruge den i Danmark.

    /martin

    18. august 2008 @ 20:42

  •  

    Hvis man kunne få O2 til at låse den op i UK, ville man så skulle aktivere den herhjemme, eller derovre, for at den virkede uden problemer.. ?

    18. august 2008 @ 20:46

  •  

    @Brian Brandt

    Hvis den er låst op skal den ikke aktiveres, hverken der eller her – så virker den bare.

    /martin

    18. august 2008 @ 23:52

  • quimby

     

    Der er meget unlock-snak, men for få hundrede kroner kan man købe et Nokey kort, som efter sigende skulle omgå simlåsen også på den nye iphone. Er der slet ingen der har prøvet det?
    /Q.

    19. august 2008 @ 10:39

  •  

    @Quimby

    Jo da, masser, men der er også masser der har problemer med dem. De virker dårligt og folk har været ude for at deres simkort sidder fast og ikke kan fås ud af iPhonen igen.

    Derudover er der hele problematiken omkring lovligheden af disse kort. Dette har jeg skrevet om mange gange før og vil ikke komme ind på det igen.

    Den eneste rigtige løsning er et softwareunlock.

    /martin

    19. august 2008 @ 10:50

  •  

    Min kammerat i London var i en O2 butik for at høre om de kunne låse telefonen op. Det kunne de IKKE. Og de kræver vist også at man samtidig får et abonnement på 18 måneder, når man køber en iPhone.

    De fortalte dog, at de forventer inden for et par måneder at lave “pay and go” aftaler, (taletidskort), og der skulle de være oplåst. Prisen snakkede de dog ikke om.

    21. august 2008 @ 10:01

  • ole

     

    kan det lade sige gøre at bestille telefonen i Belgien og få den leveret i danmark?

    21. august 2008 @ 22:49

  • Willy

     

    I følge linket her, taget fra Vodafones græske hjemmeside under “Questions/Answers” (den findes på engelsk).

    http://www.vodafone.gr/portal/client/faq/FAQLoadCategories%21FAQItems.action?faqCategoryId=366# (spørgsmål nr. fire)

    Kan man uden problemer isætte et hvilket som helst simkort og anvende telefonen uden problemer.
    Som jeg ser det, så bør det derfor også fungerer i DK, hvis iphonen købes i fx England eller Grækenland!

    24. august 2008 @ 17:05

  •  

    Til orientering er det ikke muligt at købe iPhones uden abonnement i UK, så den burde måske fjernes fra listen, så folk ikke rejser til London for at købe en (Som en af mine kammerater gjorde i mandags :-)

    24. august 2008 @ 22:57

  •  

    @Lars

    Det fremgår også af kommentarerne. Problemet er, at O2 annoncerede det til at starte med, men siden trak det tilbage (og siger at det kommer senere). Men jeg gør det lige helt klart i skemaet overfor.

    /martin

    25. august 2008 @ 09:26

  • Troels

     

    Jeg bor i grækenland, og har lige været nede i en Vodafone butik. Ja, det kan lade sig gøre at købe en iphone uden abb. 499€ for 8 gb oh 569€ for 16gb :)

    27. august 2008 @ 12:38

  • MMB

     

    Hey

    Vil lige høre er der nogle der har købet en iphone fra et af de oplåste lande og har bruget den her hjemme for hvis der er det overvejer jeg selv meget at gøre det samme

    27. august 2008 @ 21:10

  • Troels

     

    Hejsa

    Har lige købt en iphone i Grækenland, og den virker fint med mit cbb sim og vodaphone sim :)

    29. august 2008 @ 14:00

  • Serkan

     

    hej alle

    jeg har en ven fra USA. han tager en iphone 3G hjem til mig og det koster 1000 kr. blev lidt urolig da jeg så at den kostede over 2000kr på det skema vidst øverst på siden. er der noget man skal være obmærksom på hvorfor er den jeg for billiger.

    det skal siges at men i USA ikke behøves at tegne et abb. med det samme når man køber tlf. du for den bare også kan man tegne abb når man har lyst.

    15. september 2008 @ 22:50

  •  

    @Serkan

    Priserne i skemaet er de officielle priser fra AT&T for en iPhone uden abonnement.

    Du kan få den til $199, de 1.000 kr du skriver om, hvis du underskriver kontrakt om 2 års abonnement. Til de $199 kommer aktivering til $36, early termination fee til $175 og en måneds abonnement til $70. Så de 1.000 kr holder slet ikke når alt gøres op. Det kan godt være, at man kan købe iPhonen uden at betale abonnement, men man underskriver en aftale og hænger på den. Hos Telia skal du jo også kun have de 1.000 kr op ad lommen i første omgang, men det betyder heller ikke, at du så bare kan ignorere abonnementsaftalen.

    Som jeg vurderer det, er der enten tale om svindel eller at din ven ikke helt har forstået hvordan abonnementet og priserne er skruet sammen. Den gamle iPhone kostede $399 i USA og kunne købes importeret til Danmark for omkring 3.500-4.000 kr. iPhone 3G sælges importeret til Danmark for over 6.000 kr, så hvis den kunne fås i USDA til $199, var det nogle helt andre priser vi kunne importere den til – så burde den snarere koste under 2.000 kr.

    Under alle omstændigheder er iPhone ikke unlocket, dvs. den er stadig simlåst til AT&T og kan ikke bruges til at ringe fra med et dansk selskab.

    Lykkedes det dig at få iPhonen til kun 1.000 kr så hører jeg selvfølgelig gerne fra dig.

    /martin

    16. september 2008 @ 09:31

  • Hasrett

     

    Hej virker alt hvis man køber en iphone i Italien//Belgien//Grækenland ? Jeg har en TDC simkort..

    19. september 2008 @ 14:43

  • B-ram

     

    Fed side Admin!

    Skal til Schweiz næste mdr. og ville derfor købe en iphone med hjem da jeg kan se det er billigt nok:)
    Hvorhenne eller hvilken butik kan man købe den i?
    Jeg skal til Geneve

    Mvh, B-ram

    25. september 2008 @ 11:51

  • B-ram

     

    @ ADMIN…..

    Kan jeg ikke snart få et svar? Jeg skal nemlig snart afsted og vil meget gerne have en:)
    Har søgt på det men kunne ikke finde en butik hvor man kunne købe en uden abonnement som der ellers står?

    3. oktober 2008 @ 13:37

  •  

    @B-ram

    Folk her på siden svarer i det omfang de har tid, lyst og viden. Det fungerer ikke på den måde, at man stiller et spørgsmål og så kan kræve et svar. Der er ingen der giver mig løn for at bruge timevis hver dag på at hjælpe folk. Man når længst med høflighed, her såvel som andre steder. Jeg er helt sikker på, at hvis der sad en og læste med og kunne hjælpe så var det sket allerede.

    3. oktober 2008 @ 14:51

  • B-ram

     

    @ Admin.

    Som du kan se fra mit første indlæg for en uge siden starter jeg netop med at rose dig for den glimrende side.
    Så ang. pli og høflighed synes jeg ikke at jeg befinder mig på det forkerte spor.

    Grunden til jeg skrev igen var at jeg snarest skal afsted og godt kunne tænke mig at vide i hvilken butik, det er at den pris på 2400kr uden abonnement er fundet henne?

    Igen vil jeg gerne gøre opmærksom på at det er en glimrende hjemmeside, så intet surt opstød herfra!

    3. oktober 2008 @ 15:03

  •  

    @B-ram

    Jeg kan se, at de har ændret priserne. Oprindeligt var de som ses her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=509528

    Jeg fjerner Schweiz fra skemaet senere, da det nu åbenbart ikke længere er muligt at købe den uden abonnement.

    /martin

    3. oktober 2008 @ 15:19

  • B-ram

     

    Ok. Tak for info….

    6. oktober 2008 @ 11:31

  • Anh

     

    Man kan vidst godt købte iPhone uden sim-låst..
    Her er hjemmesiderne:

    Hjemmesider fjernet. /Admin

    Men selvfølgelig ved man ikke med sikkerhed, om de virker, når man først har købt dem.
    Hvad siger I andre til det?

    6. oktober 2008 @ 19:44

  •  

    @Anh

    Der er mange steder man kan købe en iPhone 3G oplåst. “Problemet” er dog at priserne ligger ca. 2.000 kr over hvad man kan købe den for hos Telia og så giver det ligesom ingen mening.

    Det interessante er, hvor man kan købe en iPhone 3G til en fornuftig pris og eftersom alle iPhonen bliver solgt gennem et teleselskab, så vil det kun fordyre processen, når der kommer et ekstra led på i form at en forhandler. Det er derfor priserne er så høje.

    6. oktober 2008 @ 19:49

  • Anh

     

    @Martin
    Tak for svaret. :)
    iPhonen har bluetooth ikke? Men vil det så betyde, at man kan sende musik, billeder osv til andre mobiler?
    Er iPhonen værd at købe overhovedet? Jeg overvejer meget nøje på at købe en, men er ikke helt sikker endnu.

    6. oktober 2008 @ 20:09

  •  

    @Anh

    Husk at skrive det rigtige sted. Denne tråd er til diskussion af det artiklen handler om. Andre spørgsmål henvises til forum.

    6. oktober 2008 @ 21:25

  •  

    Hey Martin.

    Nu er jeg helt ny til det her iPhone og synes det er en ret interessant telefon.
    Jeg handler rigtig meget på eBay og har lagt mærke til at man kan få den fra ca. 500 – 600$ hvis man er en god handler, hvilket svarer til 3500,- DKK.
    Telefonerne skulle efter sigende være låst op og være klar til brug lige gyldigt hvilket land du bor i.
    Her er en af de telefoner jeg har set:
    http://cgi.ebay.com/Legally-New-White-iPhone-3G-16GB-Unlocked-6-Sena-Pouch_W0QQitemZ170277744004QQcmdZViewItemQQptZCell_Phones?hash=item170277744004&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A16|39%3A1|240%3A1318

    På eBay kan det altså lade sig gøre at få den til en fornuftig pris, men nu har jeg ikke så meget viden inden for telefonen.
    Nogle af de telefoner man kan købe, er lovligt oplåst af apple og andre står der bare at de er låst op og virker med alle selskaber worldwide.
    Men jeg kunne godt tænke mig at vide det 3G er det ikke noget man betaler for igennem sit selskab?

    /kharze

    10. november 2008 @ 18:45

  • LaWiPi

     

    @Kharze
    3G er en dataforbindelse, som du betaler for at bruge, enten efter forbrug eller et fast månedligt beløb, hos dit teleselskab. Dvs. Udgifterne begynder først at komme når du har fået dig en iPhone :-) Dertil kommer også tale og sms osv, så hvis du kan leve med Telia, er det ikke en helt tosset pris de kommer med; Samlet set hos Telia er det en merpris på 2.000,- ift. det prisleje du skriver om.
    I de 2.000,- er så indeholdt ubegrænset 3G (hvis der altså er dækning), 300 min tale og ubegrænset sms i 6 mdr. Det koster dig således ca. 330,- pr. md. Det er ikke urimeligt, og på den måde kan du være sikker på at det duer i DK og at garantien er i orden, det kan du ikke når du køber på ebay.
    Du kan kun tage sælgerens ord for gode vare, og jeg må indrømme at det ligner et hoax, det du linker til. Sælgeren er oprettet 8. november 2008, og er ikke ratet.. Jeg ville ikke turde sende nogen penge til ham. -selv via paypal.
    Jeg er selv blevet taget ved næsen på ebay, og fik med møje og besvær pengene tilbage.

    Du skal være klar over at det bliver en lang og bøvlet diskussion med sælger, hvis telefonen ikke lever op til det sælger skriver, hvis f.eks. noget som at den er unlocked ikke passer. Så skal I igennem en “dispute” hos paypal, hvor I diskuterer frem og tilbage, hvor han siger “Jo den var unlocked”, og du siger “Næ, den var ikke” og på den baggrund skal paypal beslutte hvem der har ret, og evt. refundere nogle af pengene. -Eller også beslutter de, at der er ikke noget at komme efter og så står du med håret i postkassen.

    Jeg har hørt om at der sælges “unlocked” telefoner, hvor det unlock’ede består i at der følger en piggybag-simløsning med. Det er rigtigt at det kan få telefonen til at du med tale og sms osv, men 3G forbindelsen duer ikke. Telefonen er altså ikke unlocked hvad angår 3G, og så kan det være lige meget med en iPhone3G hvis du spørger mig.
    -Og sådan en lille detalje med at den er unlocked, men ikke heelt unlocked kan godt gøre sådan en “dispute” hos paypal til en grumset affære.

    Jeg vil råde dig til at holde dig fra ebay hvad angår iPhones (bitter erfaring) -og så er Telias pris i den sammenligning ikke tosset. Hvis jeg skulle vælge mellem det, du skriver og Telia, tog jeg helt klart Telia.
    Hvis du alligevel vil kaste dig ud i et ebay-eventyr, så se dig godt for..

    11. november 2008 @ 06:29

  •  

    @LaWiPi

    Mange tak for de gode råd.
    Så tror jeg ikke jeg vil købe den på eBay..
    Jeg læste også noget med at sælgere derinde fra Italien ikke måtte levere en låst telefon eller noget om det.
    Men anyway hvis jeg skal have iphone bliver det nok med telia så, det er bare træls at skal skifte selskab.
    Men så kan man jo også sige at man ved hvad man får med telia.

    Mobilpris 1699,00 kr.
    Abonnementets pris i 6 mdr. 3594,00 kr.
    Oprettelse 199,00 kr.

    Minimumspris i 6 mdr. hvis du betaler med BS 5492,00 kr.

    Så det er jo ikke galt selvom man på eBay kunne få den til “3500″ hvor garantien er lige med 0 ..

    Men tak for de gode ord champ :)

    11. november 2008 @ 21:33

  • LaWiPi

     

    @Kharze
    Selv tak, champ.. :-)

    12. november 2008 @ 07:17

  • Andy

     

    Iphone 3G (8 GB) til 3900 kr. (CHF 799.-)

    Måske kan Schweiz komme med på listen igen:

    Klik på “For residential costumors” ((….jeg kender nogen der bor i Schweiz)) på siden nedenfor:

    http://iphone3g.swisscom.ch/?lang=en

    Produkt uden månedlig udgift = “intet abonement” – se NATEL® easy liberty uno:

    http://iphone3g.swisscom.ch/pdf/NATEL_easy_liberty_uno_en.pdf

    Er der andre der forhandler Iphone 3G i Schweiz ??

    Hilsen

    Andy

    21. november 2008 @ 02:15

  •  

    @ANdy

    Jeg kigger på det. Tak for tippet.

    /martin

    21. november 2008 @ 08:11

  • Andy

     

    Orange i Schweiz forhandler også Iphone 3G (8GB: CHF 999.-) – dog lidt dyrere end Swisscom (se ovenfor)

    Link til prisoversigt hos Orange:

    http://microsite.orange.ch/index_f2.php#prices_de

    Andy

    22. november 2008 @ 00:19

  • Andy

     

    Telia ON: Minimumspris i 6 mdr. hvis du betaler med BS 4892,00 kr.

    Telia Basic: Minimumspris i 6 mdr. hvis du betaler med BS 4692,00 kr.

    Telia Basic er altså det billigste valg og ikke Telia ON som anført ved * øverst på denne side.

    Hej igen Admin Martin.

    Håber du får opdateret hele prisoversigten inden julehandlen for alvor tar fat.

    “Jeg glæder mig i denne Tid;
    nu falder Iphone Priser ned,
    og saa maa Julen komme!”

    Gid det var Jul! Hvor det var rart.
    Men nu maa den da komme snart,
    det varer ikke længe;
    thi fra min Stol ved PC her
    paa Skærmen jeg jo ser
    at Bibob mangler Penge.

    Glædelig Jul

    Andy Mark Morpho

    25. november 2008 @ 15:13

  •  

    @Andy

    Du har ret i at skemaet ikke var opdateret, men det er nu stadig On der er billigst. Du skal bare vælge den variant med lavest minimumspris pr.måned.

    Tak for digtet/sangen :-)

    /martin

    25. november 2008 @ 17:30

  • Johan

     

    Nu kan man köpa iPhone med Telia kontantkort i Sverige. SImlåst, men går att låsa upp för 300 kr efter 12 månader. Pris 5495 kr för 8gb.

    27. november 2008 @ 14:49

  • Andy

     

    Touché !

    Ser frem til opdatering af skemaet ;-)

    Andy

    27. november 2008 @ 15:20

  • Kasper

     

    Her kan man købe en IPhone der er oplåst,
    iPhone 3G 16 GB Black (Never Locked) Pris:5700,- Ved ikke om det er dyrt. Men den virker med ale danske tele udbydere.

    http://www.goblue.dk/product.asp?product=2232

    2. december 2008 @ 01:03

  • Anja

     

    Hej allesammen

    Jeg har lige brug for lidt hjælp her!!!

    Jeg er ny på iPhone markedet, og vil rigtig gerne eje én. Men da jeg har et Telia Xpress 1.0 abonnoment, som jeg er rigtig glad for (betaler 60 kr. om mdr.). Og det vil jeg rigtig gerne beholde, så har virkelig brug for hjælp!

    Jeg vil gerne købe én, men er lidt lost i iPhone-junglen. Jeg vil gerne købe en 8 GB i sort, hvor at jeg bare kan sætte mit sim-kort i and I’m ready to go. Men har brug for lidt hjælp, er der nogen der vil hjælpe mig. Har brug for lidt guiding til at finde det rigtige sted at købe den.

    Du kan kontakte mig på: Katten2@msn.com

    20. december 2008 @ 20:58

  • Anja

     

    ^^^
    Det skal lige siges at det er en iPhone 3G, jeg vil ha’ fingrene i. :)
    Og den skal naturligvis ha’ dansk software, sådanne at det altsammen står på dansk.

    MVH
    Anja

    20. december 2008 @ 21:02

  •  

    Jeg synes dette online regneark er et kig værd. Der er ligesom kigget lidt dybere :-)

    http://www.editgrid.com/tnc/pkchan/iPhone_3G_global_price_comparison

    27. december 2008 @ 11:34

  • Andy

     

    Hej Iphoneguide og jer der læser med.

    Jeg synes at sverige skal med på listen, hvor Iphone 3G kan købes uden abb til en god pris.

    Er der nogen der kender andre (end den nævnt nedenfor) netbutikker i sverige, der sælger Iphone 3G uden abb.

    5295 svenske kr/st (inkl. moms) = 3680 danske Kr. (valutakurser.dk 11-01-09)

    http://www.isolution.se/showproduct.php?id=10001

    Nogen der har erfaring med isolution.se – kan de levere ?

    Mvh

    Andy

    11. januar 2009 @ 16:47

  • Uren

     

    Hej Andy

    Har du noge erfaringer med køb på siden http://www.isolution.se/showproduct.php?id=10001
    Jeg synes det lyder rigtig godt med en oplåst iPhone 3g til kun ca. 3680 DK. kr.
    Kender du nogen som har købt der fra og fået hvad de betalte for eller har du selv købt der?

    11. januar 2009 @ 21:33

  • Andy

     

    Hej Uren

    Nej, har ikke købt hos dem og kender ikke andre der har. Har dog læst meget lidt om dem på svensk forum – folk virker tilfredse.

    Som jeg ser det er fordelene:

    1. At handle mens kursen er lav:

    http://www.valutakurser.dk/currency/ShowGraph.aspx?ValutaID=233073

    2. Når du modtager telefonen har de installeret “Installer” og “Cydia” på forhånd (must have software for at installere 3. parts software)

    3. Telefonen er blevet ÅBNET, så du kan bruge teleselskab efter eget valg. (software unlock)

    4. Er man nybegynder tror jeg det er et ok valg, da man undgår at “fucke” (undskyld mit danske) sin telefon op – første dag i et forsøg på at installere Yellowsn0w (Program til at Åbne telefonen til brug med alle teleselskaber)

    5. Bliver der bøvl kan man jo komunikere med dem, da de jo skriver på “Nordisk” – de tilbyder en form for support.

    6. De virkede “flinke” i en mail, jeg modtog i dag:

    “Hej!

    Hoppas du förstår min svenska, annars får du översätta det. :)

    Ja vi har samma sorts vägguttag i Sverige som i Danmark så det ska
    inte vara några problem.
    Det ska även funka med ert mobila nät, det funkar med de flesta i hela världen.

    Det finns även danska menyer och tangentbord installerat på dem.

    Ang. betalning så går det inte skicka mot postförskott utomlands, men
    t.ex. payson går att använda. Då kan du betala med ditt Visa-kort. De
    tar dock ut en avgift på 5% för köparen. En annan möjlighet är
    betalning till vårt bankkonto.

    Med vänliga hälsningar,
    iSolution.se”

    —-

    Se mere her: http://isolution.se/showproduct.php?id=10001

    —-

    Uren, hvis du selv køber hos dem, så smid lige dit indtryk af Isolution.se i denne tråd (her på siden.)

    Venlig Hilsen

    Andy

    12. januar 2009 @ 23:13

  • Simon

     

    Hej Iphoneguide.
    Kan i ikke skrive vilken butik man kan købe i disse forskællige lande,
    altså ligge et link så man kan gå ind på fx. Den hjemmeside i har taget
    priserne fra?
    Mange tak…
    Hilsen Simon

    1. februar 2009 @ 14:00

  • Michael

     

    Jeg skal til italien på skiferie i uge 7 (Canazei området), så jeg er også interesseret i, om det er muligt at købe en iPhone med hjem til mit 3-simkort

    Er der nogen, der ved noget helt konkret? Det vil være fantastisk at have en med hjem..

    På forhånd tak
    Michael

    3. februar 2009 @ 07:14

  • Simon

     

    (Citer)
    “Jeg skal til italien på skiferie i uge 7 (Canazei området), så jeg er også interesseret i, om det er muligt at købe en iPhone med hjem til mit 3-simkort

    Er der nogen, der ved noget helt konkret? Det vil være fantastisk at have en med hjem..

    På forhånd tak
    Michael”

    Hej Michael.
    Nej desvære..
    Et “3″ simkort dan ikke bruges i en iphone om den så er låst eller ej..
    Et godt tip:
    Hvis du gærne ville have en iphone, så tag en med når du er der,
    og så find et billigt abodument som du syntes om..

    MVH Simon

    3. februar 2009 @ 15:51

  •  

    @Simon og Michael

    Jo, du kan godt bruge et simkort fra 3, hvis telefonen er oplåst. Ideen med at købe i Italien er netop at man der kan købe oplåste iPhones.

    Hvorfor mener du ikke man kan bruge er simkort fra 3, Simon?

    3. februar 2009 @ 17:03

  • Ajai

     

    hej allesammen!

    har lige været i Indien, hvor jeg købte 2 stk Iphone 3G 16GB uden abon. oplåst, til til utrolige billig pris. 1 stk. koster 18.000 Rs (indiske penge), og det er ca .2.100 kr.
    De virker fantastisk, der er ikke noget galt med dem.
    så vi i vil købe en billig iphone så køb den fra indien.
    ps: alle ting er billige i Indien :D

    16. februar 2009 @ 16:44

  • Anders

     

    Jeg købte min iPhone 3G 8Gb for 4444kr inkl fragt over telecomshop.dk
    Jeg er klar over det meget muligt kan gøres billigere, men jeg ville være sikker på skidtet ikke var software unlocked, men ulåst “fra fabrikken”.
    Fordelen er selvfølgelig også at jeg udover sikkerheden for at den også virker uden jailbreak hvis jeg skulle få lyst til at afjailbreake for at gøre brug af garantien(ssssh;), også står med den danske forbrugerlov i ryggen:)

    Ikke noget Telia, Sonofon eller andet fis. Bare iPhone:)

    26. februar 2009 @ 06:13

  • Simon

     

    113*
    Nej!!
    Det er ikke mugligt at bruge et “3″ simkort i en iphone uandset hvor den kommer fra!!
    Det kan den bare ikke, men har ingen konkrete bud hvad det skyldes…
    SRRY..

    114*
    Hejsa..
    Jeg kunne da godt tinke mig at købe sådan en iphone 3g ved dig hvis den ikke er solgt.
    Du kan kontakte mig på: sims_rasmussen@hotmail.com
    Jeg ser frem til en email fra dig!!

    8. marts 2009 @ 16:29

  •  

    @Simon

    Det er altså noget vrøvl. Man kan udemærket bruge et simkort fra 3 i sin iPhone, hvis den er iPhone 3G vel og mærke. Det er rigtigt, at man ikke kunne bruge den i den gamle iPhone, men det er jo ikke det vi snakker om her.

    8. marts 2009 @ 17:13

  • Thomas

     

    #116

    Jeg har selv en iPhone 3G købt fra New Zealand, oplåst fra fabrikken, hvor jeg har et simkort fra 3 i, og det virker helt fint. Har ikke oplevet nogle problemer overhovedet, så ved ikke hvor du har fra, at det ikke virker, for det er sgu en skrøne…

    8. marts 2009 @ 18:38

  • Jacob

     

    Jeg vil gerne købe en iPhone, men har ikke den helt store forstand på alt det omkring “ikke sim-låst”. Så har lige et par spørgsmål:
    1. Er det muligt at købe en ikke sim-låst iPhone i Danmark?
    2. Kan man ved køb af en ikke sim-låst iPhone, bare proppe sit sim-kort i – altså plug and play?
    3. Ved køb af en iPhone i udlandet, vil den så være på dansk?

    På forhånd tak:)

    8. marts 2009 @ 23:05

  • spørgsmål

     

    hvor i udlandet kan man bestille en billig iphone, kan må få den på dansk hvis man køber den i udlandet ???
    kan du anbefale nogle sider admin??? så man kan bestille fra den/de sider med garanti o.s.v

    5. maj 2009 @ 17:42

  • Mads

     

    Jeg har købt en iPhone 3G i USA i januar 2009…..ville det være muligt at få unlocket den efter et år….altså når AT&T bindingsperiode er udløbet…har forsøgt at betale mig til en unlock i London, men den gik ikke…ville kun unlocke hvis den var købt i England ;-(

    6. juni 2009 @ 16:24

  •  

    @Mads

    I USA er bindingsperioden mig bekendt 24 måneder. Om du efter bindingsperioden kan få den låst op ved jeg ikke. Nu er der snart ved at være gået to år fra de første iPhones kom, så der må begynde at dukke erfaringen med det op.

    6. juni 2009 @ 16:44

  • Pia

     

    hvis man køber en iphone som ikke er simlåst, og jeg sætter mig telmore kort i. virker alt så som det skal? ( internet osv.)

    15. juni 2009 @ 14:51

  • anders.

     

    kan man sætte en Telia Xpress 1.0 abonnoment simkort i en iphone 3g uden nogen form for problemer? hvis iphone ikke er simlåst? :)

    7. juli 2009 @ 13:59

  •  

    Hejsa
    Kan i opdatere denne liste, ville være dejligt med en oversigt over hvor man kan købe 3G iphone og om det kun er (som jeg læser apple side) 8 gb 3g iphone man kommer til at kunne købe fra ny.

    Jeg hjælper gerne med opdateringen.

    14. juli 2009 @ 19:40

  • susse

     

    Hej

    Jeg tænker på at købe en iphone i London (det er noget af en jungel) – men jeg kan se at de er låst her, hvis man køber den låst er der så nogen som ved hvor man kan få den låst op og hvad de tager for det?? og om man overhovedet kan få den låst op!?!
    Mads (121) du skriver du har prøvet at få den låst op i London – hvor var det??
    Jeg ved o2 har dem, men jeg har orange og vil ikke binde mig for 18 mdr. hos o2.

    Håber nogen kan hjælpe med et svar. :)

    takker

    15. juli 2009 @ 01:32

  •  

    Hej Susse,

    Lidt sent svar, men bedre sent end aldrig måske? Har købt en del iPhones i London. Der er nogle få stedet hvor du kan få dem låst permanent op via en hardware procedure, frem for det midlertidige gratis software unlock.

    Mvh Martin

    1. august 2009 @ 19:14

  • Casper

     

    Hej Martin

    Jeg flytter til London et år fra juni 2010. Derfor tænkte jeg om du evt. ikke kunne kontakte mig på min mail, da jeg godt kunne være lidt interesseret i at høre lidt omkring de steder du har købt Iphones og til hvilke priser?

    Mail: Caspertot@hotmail.com

    Tak på forhånd.

    3. november 2009 @ 09:05

  •  

    @Casper

    Jeg har ikke selv købt iPhones i London, så det kan jeg ikke hjælpe med.

    3. november 2009 @ 09:12

  • James man

     

    Hej Martin !

    Er det muligt at købe en oplåst 3Gs Iphone i Sverige ? tænker mest på at den SVK. er ca 20% mindre end vores DKK.

    16. november 2009 @ 19:55

  •  

    er det muligt at du laver en liste med mulige steder man kan købe en Iphone 3gs uden ab.? jeg ved at man kan i norge og italien. men evt andre steder?

    25. november 2009 @ 14:46

  •  

    jamens man : hvis den ikke er simlåst, så kan du godt. det en den samme protokol type der bruges i hele verden. dog kræver det hvis man har et 3 simkort at tlf er en 3G tlf. hvilket Iphone 3g og 3gs jo er :) det er det eneste der kan forhindre det i at spille. udover hvis tlf skulle vise sig at være simlåst alligevel :)

    25. november 2009 @ 14:47

  • Emil Nygaard

     

    vi skal til i Italien.
    kan vi være sikre på, at hvis vi køber en, er den oplåst? og hvis ja, kan man så bare tage sit simkort fra 3mobil, og sætte det i iphonen?

    18. januar 2010 @ 21:51

  • ERIK BECK

     

    Kan Iphone købes på Grønland. og kendes pris uden abb. Det burde jo være meget billigere da ingen moms på gl.
    mvh

    22. januar 2010 @ 15:43

  •  

    @Erik

    Google er en god ting til den slags: http://www.grc.gl/script/site/page.asp?mod=shop&cid=22

    22. januar 2010 @ 16:26

  • Ditte

     

    Hej Martin.
    Jeg er ved at købe en iPhone 3g brugt med 16 gb. til 1600 kr. Han siger den er opdateret så den kan det samme som en 3gs udover den kører langsommere på nettet.
    Er det en god idé at købe den? og kan jeg være 100 procent sikker på at jeg kan sætte mit eget telia xpress01 simkort i?
    Venlige hilsner Ditte.

    23. januar 2010 @ 09:55

  •  

    @Ditte

    Det er en udemærket pris. 3G kan dog ikke det samme som 3GS og forskellen har intet med nethastigheden at gøre. At sælger ikke ved det, gør at man kan få mistanken om, at han heller ikke ved om telefonen rent faktisk er låst op eller ej. Det er dog nemt at gøre og prisen er i orden.

    23. januar 2010 @ 11:27

  • Ditte

     

    Ok mange tak :)

    23. januar 2010 @ 13:30

  • Ditte

     

    Men hvad er det den ikke kan som en 3gs kan? Han siger den er opdateret så den kan det samme. Jeg har nemlig ikke så meget forstand på iPhone :)

    23. januar 2010 @ 14:01

  • Lars LN

     

    hi
    nogen der ved om man kan købe iphone oplåst i australien??? prisen i mac forretningerne hernede er ca 1030aud for en 32gb??

    mvh LArs

    10. februar 2010 @ 09:15

  • frederik neldahl

     

    hejsa gå ind på bibob.dk og tryk på iphone de har en billig iphone 3gs 16 gb som er 2 gange hurtigere end en 3g den koster

    4188 kr og er inkl: uden binding – uden abonnement – fragt – og med 6 måneder data 1gb alt det til 4188 MONSTER BILLIGT

    1. april 2010 @ 16:10

  • frederik neldahl

     

    ps: den er sim oplåst

    1. april 2010 @ 16:11

  • Adam

     

    hey Martin.
    kan du lave et sådan et skema over 3gs?

    15. maj 2010 @ 12:51

  • liv rebien

     

    hej jeg er 10 år.jeg er ved at spare sammen til en IPHONE men jeg har kun tussen kr. men jeg kunne godt tænke mig at vide om vad fornen IPHONE der er billigst så i må meget gerne skrive det til mig.

    31. januar 2012 @ 10:54