iModem: Brug din iPhone 3G som mobilt modem via USB

Da Telia for et par dage siden fjernede grænsen for fri download på 300MB, blev det pludselig interessant at benytte sin iPhone 3G som mobilt modem. Til det formål har jeg skrevet guiden: Brug iPhone 3G som mobilt modem, der beskriver hvordan man sætter det hele op via et ad-hoc WiFi-netværk. Det hele kan dog […]

Da Telia for et par dage siden fjernede grænsen for fri download på 300MB, blev det pludselig interessant at benytte sin iPhone 3G som mobilt modem. Til det formål har jeg skrevet guiden: Brug iPhone 3G som mobilt modem, der beskriver hvordan man sætter det hele op via et ad-hoc WiFi-netværk.

Det hele kan dog også klares på en anden måde. Med programmet iModem skal man ikke opsætte et ad-hoc netværk, da forbindelsen klares via iPhonens USB-kabel.

iModem fungerer kun på windows (2000, XP eller Vista) og kræver en jailbreaket iPhone. Programmet er nemt at installere og kan levere hastigheder på op til 5 Mbit/s, hvis ellers din 3G-forbindelse kan følge med.

Prisen for herligheden er $10.

Læs mere om iModem hos producenten.

Skrevet af Martin Wolsing, 06/11 2008
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • John

     

    Er det andet med Wifi ikke smartere og bedre? Så behøver man ikke slæbe rundt på et USB kabel jo.

    6. november 2008 @ 17:00

  •  

    @John

    Jo, men det er ikke sikkert man har WIFI, og så er den her løsning jo meget smart.

    6. november 2008 @ 17:42

  • Michael Nielsen

     

    Synes sgu at pdaNET er meget bedre og federe, og kan jo også bare lades op samtidig med det bliver brugt ;)

    Hvis man ikke har WiFi tror jeg faktisk, at iPhone Tunnel Suite stadig kan bruges gennem det her, men er ikke sikker :)

    Det er i øvrigt noget pis at skulle bruge SOCKS Proxys i browsere og programmer :S

    Har i øvrigt lige testet min forbindelse i Viby J:

    http://www.speedtest.net/result/351360283.png

    5mbit / 3mbit, det er sgu fint nok!

    - i øvrigt er der et spørgsmål, som i måske kan svare på: når man besøger iphonens IP når den er på PdaNet, så siger den “register product” noget? Men der står alle steder at PdaNet er gratis – lidt mærkeligt!

    6. november 2008 @ 18:10

  • hugox

     

    Uden dog at have prøvet det, vil jeg mene at man kan putte sit telia iphone simkort i et af telias mobilbredbåndsmodem og så via dette bruge sine 10GB

    6. november 2008 @ 19:42

  •  

    @hugox

    Det kan man godt. Men det smarte ved at bruge iPhon som mobilt modem er, at man ikke behøver et ekstrabredbåndsmodem. Det hele er ved hånden uden ekstra udgifter. Men PDAnet er klart bedre (uden jeg dog har prøvet iModem). Jeg nævner blot nyheden om iModem for dem der har en computer uden WiFI.

    6. november 2008 @ 19:52

  • i.Ph

     

    Gælder reklamations retten ikke længere når man jailbreaker Iphonen. Det fik jeg at vide da jeg henvendte mig hos Telia.

    Er dette sandt? Og mener i det er risikoen værd? er det overhovedet tilladt, at fjerne denne ret, blot fordi, man køre nogle programmer på sin telefon.

    Det ville jo være absurd, hvis man ikke måtte køre andet end Mac programmer på sin MacBook…

    9. november 2008 @ 22:02

  •  

    @i.Ph

    Reklametionsretten er netop en ret man har og den kan ikke bortfalde. Aldrig på på nogen som helst måde. Om du så kaster din iPhone ned i asfalten har du altid ret til ar reklamere. Dog er det selvfølgelig ikke sikkert, at man får ret i sin reklamation.

    Har du jailbreaket din iPhone og går skærmen i stykker, kan Telia ikke afvise din reklamation fordi den er jailbreaket, da det intet har med hinanden at gøre. Går din iPhone i stykker FORDI du jailbreaker din iPhone vil Telia selvfølgelig afvise din reklamation. Sådan er det med alle produkter. ER man selv skyld i fejlen er der ikke noget at komme efter.

    Retten til at reklamere har man dog altid.

    9. november 2008 @ 22:39

  • i.Ph

     

    Ok..

    Ja muligvis udtrykte jeg mig forkert.

    Det undre mig bare at Telia, giver mig en anden forklaring. Altså at jeg er overladt til mig selv, hvis først jeg benytter det de kalder “Ulovlige Programmer” Under samtalen fik jeg nærmest fornemmelsen af at det var pirateri at benytte jailbreaket programmer.

    Men du er sikker på at Telia ikke afskriver sig garentien? Det er jo fx. således at hvis man oplåser sin mobil uden om sit teleselskab kan man ikke længere bytte sin mobil, hvis den går i stykker…

    10. november 2008 @ 09:39

  •  

    @i.Ph

    Jeg forstår udemærket hvad du mener. Telia og ale andre kan ikke fraskrive kunderne deres reklamationsret. Vi har været inde på dette emne en del gange og min klare overbevisning er, at et teleselskab ikke kan nægte at bytte en ødelagt mobil med den begrundelse at den er oplåst/jailbreaket etc. MEDMINDRE fejlen skyldes oplåsningen.

    For at få byttet et produkt, skal der være tale om en fejl på produktet. Hvis du jailbreaker din iPhone og skærmen på et tidspunkt går i stykker fordi den har en dårlig lodning, har disse to ting intet med hinanden at gøre og du skal derfor selvfølgelig have en ny iPhone.

    Apples garanti derimod bortfalder ved jailbreak. Apples garanti er frivillig og Apple kan derfor 100% bestemme betingelser for at garantien gælder. Reklamationsrettet er en lovbestemt ret, som Telia eller andre ikke bare kan afvise.

    I øvrigt kan telefonen altid gendannes så Telia ikke kan se, at den har været jailbreaket.

    10. november 2008 @ 11:23

  • i.Ph

     

    Tak…

    Der svarede du mig nemlig på et vigtigt spørgsmål…

    At telefonen kan gendannes!

    Men man kan vel ikke beholde programmerne efter gendannelsen vel? Det ville vel også næsten være utopi.

    Jeg vil lige prøve at høre forbrugerrådets mening. Muligvis har vi retten på vores side. Muligvis er det mere et spørgsmål om Enten “Vores regning – Vores betingelser” Telia kan fx. forklare en dårlig skærm med at et program har ødelagt softwaren så meget at der er blevet sendt for meget strøm gennem en lodning osv.

    Og lad os lige få slået fast at man ikke skal blive Telia kunde pga. deres service. Jeg tror de vil være klar til alt, for at slippe for at ombytte telefonen…

    10. november 2008 @ 13:08

  • Kenneth Jakobsen

     

    Kan man med nogle af “modem” programmerne benytte iphonen som telefon samtidigt med at man bruger det som modem?

    21. november 2008 @ 12:35