iOS 5.1 har nået Gold Master

Ifølge solide kilder, er iOS 5.1. nu endelig færdig og klar til frigivelse. Det sker formodentligt i aften, når Apple præsenterer en ny iPad.

iOS 5.1 er nu (uofficielt) klar i Gold Master-versionen, der er sidste stadie før en endelig frigivelse, skriver Chronic Wire. Der er gået utrolig lang tid denne gang med at få GM-versipnen klar, hvilket tyder på, at der har været omfattende test af firmwaren.

I forhold til de småting vi har set, blandt andet Siri på japansk og en ny foto-slider, så burde det ikke være nødvendigt at teste i så lang tid. Noget tyder altså på, at der er nogle endnu ukendte funktioner i vente. Det mest oplagte er, at det drejer sig om LTE-understøttelse på den kommende iPad 3, som Apple præsenterer i aften. Det har i hvert fald givetvis krævet en del test hold diverse teleselskaber verden over. Noget der selvfølgelig tager længere tid end Apple normalt bruger på at teste.

iOS 5.1 Gold Master er build nummer 9B176 og skulle altså være den version Apple formodentlig frigiver i aften.

Skrevet af Martin Wolsing, 07/03 2012
Tags:
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • SG

     

    Det ville da være dejligt hvis 5.1 endelig får fikset battery-drain på min 4S. Synes godt nok den sluger meget strøm, selv med kun få apps liggende i baggrunden.

    7. March 2012 @ 10:09

  • Henrik H

     

    @SG
    Helt klart skal
    Batteri fixen være på plads. Min 4S sluger så meget strøm, at jeg flere gange har overvejet at få byttet min iPhone, synes nemlig ikke at den lever op til forventningerne, og skal man have sin oplader med overalt, så er den gal..

    Off topic : Hvor bytter man en iPhone , som er købt på Apple.com ?

    7. March 2012 @ 10:27

  • Danny Hare

     

    @ Henrik H

    Jeg syntes enlig beta 3 klare den meget godt batterimæssigt, så jeg har intet bøvl på min 4S’er

    Vare købt hos apple.com/dk sendes retur til Apple, ring og få en pakkelabel, så er forsendelsens gratis :-)

    7. March 2012 @ 10:36

  • Gustav BL

     

    @Henrik H

    Hvad ville du bytte den til? Andorid er endnu være til at suge batteri end 4S… Så du kan næsten kun gå tilbage til en gammel nokia, hvis du ville ham bedre batteri…

    7. March 2012 @ 10:39

  • Hansen

     

    Jeg er enig med de af jer der mener at 4S dræner batteri så det basker. Fra jeg tager min ud af laderen om morgenen til jeg er møde på arbejde (30-45 min) så er de første 25-30% gået af den og det er i standby. Har slået diverse indstillinger fra uden resultat. Håber virkelig 5.1 har noget at byde på i frohold til batteri hunger.

    7. March 2012 @ 11:48

  • Thomas

     

    Jeg har prøvet battery drain på flere af min Iphones, og jeg har et par gange oplevet, at det er mail-programmet, der skaber problemer. Iphonen åbner flere porte og sidder til sidst og pinger på en masse, der ikke er nødvendig. Løsningen har i alle tilfælde været, at slette mailkontoen, genstarte telefonen, og oprette mailkontoen igen.

    Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det, der er problemet, men personligt har jeg ikke oplevet nogen batteriproblemer med 4S, så jeg tror ikke det er 100% generelt, og jeg bruger nærmest alle muligheder på den, herunder radiostreaming på vej til arbejde, push osv.

    7. March 2012 @ 11:52

  • Søren K

     

    Har netop udskiftet min “gamle” Iphone 4 med en 4s. Jeg mærker ikke forskel i batteritiden.

    Til gengæld har jeg fået telefonen da jeg var en af de uheldige med en markant gullig skærm med dårlig kontrast. Syntes det er for dårligt at de ikke bliver bremset i kvalitetskontrollen når det er så tydligt

    7. March 2012 @ 12:01

  • Danny Hare

     

    Hvad iOS køre i med?

    7. March 2012 @ 12:09

  • Kenny Larsen

     

    Man kan jo gå tilbage til en iPhone 4 istedet 4Séren og vupti så har man en tlf der fint kan holde strøm.
    Min 4Séren kunne heller ikke holde meget mere end 1-1½ døgn, men efter jailbreak og installering af SBSettings, så jeg kan slå 3G fra, så holder den NEMT 2 dage…
    Får kunne den godt falde op til 20% om natten, når den bare lå, nu med 3G slået fra, så falder den mellem 1-4% om natten. -skal siges jeg har ca 4 streger på 3G i mit hus.

    7. March 2012 @ 12:12

  • Skriver

     

    @Henrik
    Har haft samme erfaring som Thomas. Slet dine mailkonti og start forfra.

    7. March 2012 @ 12:27

  •  

    Enig i, at det ikke er generelt. Jeg har lige fået en iPhone 4s, og den bruger faktisk mindre batteri end min 3GS. Ingen af dem har dog problemer med at have ca 50% tilbage efter en normal dag.
    Den nye er gendannet fra den gamle, så de er ret ens i konfiguration og de bruges også næsten ens. Begge kører med 5.0.1

    7. March 2012 @ 12:28

  •  

    @Henrik

    Slette mailkonti og starte forfra var også løsningen for mig. Har ikke haft batteriproblemet i flere måneder ;0)

    7. March 2012 @ 13:10

  • torben.h

     

    Hej Søren K

    Har du ikke fået den byttet endnu?

    7. March 2012 @ 15:26

  • Ib Berntsen

     

    Til alle jer der har problemer med at holde strøm en væsenligt faktator er hvis i slår spotlight fra. Så telefonen ikke hele tiden tjekker om der er kommet noget nyt til telefon. Det har virket hos flere som jeg har hjulpet inkl. Mig selv
    Det bliver spændende iaften hvad de har at byde på om sparegrisen igen må lade livet, så man kan få styret sin gadgets lyst

    7. March 2012 @ 16:20

  • Erik Torp

     

    Det har godt nok også taget lang tid.

    7. March 2012 @ 18:04

  • Phillip Siesbye

     

    Synes også at Siri suger saften ud af een, så hvis man ikke bruger hende, så slå hende fra og få mere batteri tid…

    7. March 2012 @ 20:52

  • Jaime Engmark

     

    Så er den ved at hente 5.1

    7. March 2012 @ 21:01

  • preben

     

    @BatFix

    Prøver lige den med sletning af mail konti :-) skal mobilen have et respring/reeset efterfølgende?

    7. March 2012 @ 21:09

  • Toki

     

    så kan den hentes den nye opdatering IOS 5,1

    7. March 2012 @ 21:18

  • August

     

    Andre end mig, som hvis iPhone ikke kan finde ny software opdatering? Den siger heller ikke “softwaren er ajour”!

    7. March 2012 @ 21:19

  • Toki

     

    Både min ipad 2 og iphone 4s er i ful gang med at download

    7. March 2012 @ 21:23

  • Rolf

     

    IOS 5.1 er klar nu, er ved at downloade nu på Iphone.

    7. March 2012 @ 21:23

  • Klyde

     

    Her nyhederne i iOS 5.1

    • Understøttelse af japansk til Siri (tilgængelighed kan være begrænset i den første tid efter frigivelsen)
    • Fotografier kan nu slettes fra Fotostream
    • Kameragenveje er nu altid synlige på låseskærmen på iPhone 4S, iPhone 4, iPhone 3GS og iPod touch (4. generation)
    • Ansigtsgenkendelse i Kamera fremhæver nu alle genkendte ansigter
    • Programmet Kamera er nydesignet til iPad
    • Genius-miks og Genius-spillelister til iTunes Match-abonnenter
    • Lyd til tv-udsendelser og film på iPad er optimeret, så den er højere og tydeligere
    • Justering af afspilningshastighed og 30 sekunders tilbagespoling i podcasts på iPad
    • Retter fejl, der påvirkede batteritiden
    • Løser et problem, der nu og da forårsagede, at lyden forsvandt ved udgående opkald

    7. March 2012 @ 22:30

  • Jørn

     

    Ny 5,1 software klar til download….

    Efter download melder fejl i download !

    Har nogen løsningen

    9. March 2012 @ 16:29

  • kim

     

    nu haa jeg kørt med ios 5,1 i nogle dage, efter jeg har installeret det har batteritiden været utrolig lav :-(,
    når jeg gå i seng om aften hvor der står 50% af batteriet og om morgen et tlfen slukket pga der ingen batteri er tilbage :-(