iOS 6: FaceTime virker nu over mobildatanetværket

På nuværende tidspunkt, kan man kun bruge FaceTime, når man er på et trådløst netværk. Det laver Apple om på i iOS 6.

Med iOS 6 kommer FaceTime til at virke over mobildatanetværket. Hidtil har man kun kunne bruge FaceTime på et trådløst netværk.

FaceTime er Apples svar på videotelefoni, og kan bruges på alle iOS-enheder med frontkamera samt Apples Mac-computere. Med den nye mulighed for FaceTime via mobildatanetværket, kan man altså bruge FaceTime hvor som helst og når som helst.

Med Apples nye mulighed for at tilknytte telefonnummer til ens Apple ID, kan man endda modtage FaceTime-opkald til ens iPhone-telefonnummer på sin iPad, hvis man har lyst.

FaceTime over mobilnetværket understøttes af en eller anden grund kun af iPhone 4S og den nye iPad. iPhone 4 og iPad 2 må nøjes med FaceTime over det trådløse netværk.

Skrevet af Martin Wolsing, 13/06 2012
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • ThomasL

     

    det glæder jeg mig til.. bruger videotelefoni en del da jeg kommer fra østrig og holder sådan kontakt med familie og venner.. har ellers også brugt Viber til gratis telefoni

    13. juni 2012 @ 11:11

  • PD Hansen

     

    Ekstremt mærkværdigt at FaceTime over 3G ikke kommer til at virke på iPhone 4.

    Men heldigvis kan Skype klare video-samtaler over 3G allerede i dag.

    13. juni 2012 @ 11:30

  • Alan

     

    Tror at Appel er ved at skyde sig selv foden.
    Godt nok kommer de med nye tiltag, men disse former for nye service burde også tilkomme andre udgaver af iPhone og iPad.
    De trækker folk over til deres konkurrenter.

    13. juni 2012 @ 11:41

  • XereX

     

    @Alan
    Lige præcis DEN ting tror jeg godt nok ikke på trækker folk over til konkurrenten. Videotelefon i form af facetime er jo kun 1 mulighed. Som andre skriver er der også Skype som sagtens kan klare den lille opgave hvis ikke begge har facetime.

    13. juni 2012 @ 11:53

  •  

    @Alan

    FaceTime over 3G har aldrig været muligt, så hvorfor skulle folk lige pludselig flygte andre steder hen, bare fordi det stadig ikke er muligt?

    Er det den underlige mekanisme med at folk bliver sure, når andre får noget, og de ikke selv gør, der spiller ind? Jeg kunne forstå hvis man fjernede muligheden. Tog noget fra folk, de allerede havde. Men at undlade at tilbyde det til en telefon, der faktisk nu er to år gammel, spiller ingen rolle. Apple gør i forvejen mere end de fleste for at sikre ens enhed et godt og langt liv.

    13. juni 2012 @ 12:01

  • Per

     

    Jeg er enig i, at det er skuffende funktionen ikke også gælder for iphone 4.

    Men ift. android, så er de som har købt en ikke engang sikker på at få den nyeste android version med nye funktioner, når der kommer en opdatering. Der har android/mobil producenterne et problem.

    13. juni 2012 @ 12:53

  • Thomas

     

    Set i et større perspektiv er jeg sådan set enig med Allan, og jeg synes ikke, det er berettiget at skyde ham i skoene, at han er misundelig. Det er en temmelig forenklet rygmarvsreaktion.

    Jeg har også efter ios6-opdateringen for første gang overvejet at købe et andet produkt, selv om jeg er vildt begejstret for Apples produkter i øvrigt. Det er, som om Apple lukker sig mere og mere om sig selv som amerikansk produkt – i hvert fald i første omgang: Siris funktionalitet, de nye kort, samarbejdet med Yelp, der kun fungerer fuldt ud i USA og ja, den manglende understøttelse af de nye funktioner i forholdsvis nye produkter som iPad 2, det synes jeg peger på et absolut fokus på profitmaksimering frem for at give brugeren de bedst mulige funktioner og brugeroplevelser. Og ja, jeg ved godt, Apple er et firma, som skal sælge varen, men jeg ved også, at de er et af verdens rigeste selskaber, som burde have råd til at styrke brandet ved at fortsætte ad den vej, de er gode til – brugervenligheden frem for alt.

    Det er faktisk efterhånden kun den intensiverede integration af de forskellige enheder, som jeg ser som en rigtig stor fordel i forhold til de andre konkurrenter.

    13. juni 2012 @ 13:03

  •  

    eg tror det er vigtigt at vi giver Apple en chance, det er klar et lille land som Danmark ikke kommer i første række, hvis ikke danskerne kan forholde sig til det, jamen så burde de jo nok skifte enhed eller flytte til USA, hvor Apple’s marked nok er størst.

    Det er også vigtigt at prioterer at Apple ikke har glemt Danmark, men vi må indse at Danmark ikke er i top 10 over de mest aktraktive marked for Apple.

    Jeg tror helt og holdet på at Siri kommer som dansktalende og at 3D-fuktionen bliver mere udbredt med gennem tiden.

    13. juni 2012 @ 14:48

  • Benny Kelstrup

     

    Ejere af iPhone 4 kan jo “bare” jailbrake og bruge my3g så er der facetime over 3g.

    13. juni 2012 @ 15:31

  • nikoh

     

    Ja, jailbreak er altid en mulighed. Men når det nærmest kræver jailbreak at give den optimale oplevelse på en kun ét år gammel iPad 2, så er det altså ved at være træls.
    Et godt argument for at købe Apple-produkter har længe været, at de er up to date længe… Men det er tæt på kun at være justeringer, der er lavet på iPhone 4 og iPad 2

    13. juni 2012 @ 17:25

  • km

     

    Nu er det hellere ikke være end man kan sælge ens mobil og så købe en ny når den kommer, apple’s produkter taber ik så voldsom i værdig at det bløder i lommen som så mange andre ting kan gøre.

    14. juni 2012 @ 01:59