iPhone 5 får ikke større skærm – kommer til oktober

Den nye iPhone vil få en skærm lig den nuværende, hvis ikke ligefrem præcis den samme, siger en kilde til iMore.

Der seneste par dage, har der ellers været rygter om, at den nye iPhone ville få en stor eller endda en kæmpe stor skærm. Det skal vi dog ikke regne med, hvis man skal tro iMore, der på det seneste har haft korrekte informationer om den nye iPad.

Ud over at den nye iPhone altså får en skærm lig den nuværende, vil den også understøtte LTE og få en ny mikro dock-connector.

Den vil blive lanceret i efteråret (oktober).

Skrevet af Martin Wolsing, 24/03 2012
Relaterede indlæg

Kommentarer
Subscribe to RSS
  • Gustav BL

     

    Forhåbentlig også NFC og 4G i EU understøttelse:-)

    24. marts 2012 @ 09:18

  • Daniel

     

    Men en ting er dog sikkert. Den kommer ikke til at hedde iPhone 5, da det vil være fuldstændig ulogisk siden den ikke er den 5. i rækken. I sommers 2011 florerede rygterne at iPhone 5 ville komme men i stedet fik vi en IPhone 4S. Alligevel har folk en forventning om at den næste iPhone vil blive lanceret som nummer 5, hvilket ikke kan være rigtigt. iPhonerækken siger:

    1) iPhone
    2) iPhone 3G
    3) iPhone 3Gs
    4) iPhone 4
    5) iPhone 4s
    6) iPhone anno 2012

    Som man kan se, er der allerede en femte iPhone i rækken ved navn iPhone 4s, og den eneste der faktisk har direkte relation til talrækken er iPhone 4.
    Siden det vil være dumt at kalde den nye iPhone for iPhone 6, da det vil lyde unaturligt er mit bud at den nye iPhone slet og ret kommer til at hedde “the new iPhone” ligesom den nye iPad og så vidt også lanceringsstilen med opdaterede macs og lignende.
    (eller også kommer den til at hedde iPhone S2 da nogle rygter går på at den bliver smallere, større skærm og plastik cover – ligesom Samsung S2 ;) )

    24. marts 2012 @ 11:14

  • Mikkel

     

    Får den plastik bagside, så kan man lige så godt købe en Samsung istedet.
    Mange folk køber jo netop iPhone pga. Dens udseende? Ingen anden Tlf er lavet af glas
    På begge sider ligesom en iPhone? Alle andre Tlf er lavet af skod plastik, så hvis iPhone bliver lavet i plastik er den jo ikke noget specielt mere… :-)

    24. marts 2012 @ 13:27

  • Michael A.

     

    @Daniel

    Din liste passer ikke helt. :) Den iPhone du har sat som nummer 1, er faktisk også kendt som iPhone 2G. Den aller første iPhone, der blev udgivet i tidernes morgen, var en klaptelefon.

    24. marts 2012 @ 14:03

  • Jack Jack

     

    Listen passer, da iPhone “2G” aldrig officielt har heddet iPhone 2G.

    michael A: Jeg vil meget gerne se en kilde på, at der har eksisteret en iPhone klaptelefon, for den har jeg aldrig hørt om.

    24. marts 2012 @ 14:12

  •  

    Apple samarbejdede med Motorola om en telefon med iTunes-integration kaldet ROKR i 2005. Nogen iPhone var det dog ikke (og heller ikke en klaptelefon), og den blev ikke brandet eller præsenteret som udviklet af Apple.

    24. marts 2012 @ 16:10

  • Nissen

     

    Og her er den, i den udgave, man kan forestille sig med Motorola af den tid. ;)
    http://i.afterdawn.com/users/pictures/apple_motorola_itunes_phone_rokr.jpg

    Men efter som den sidste iPad hedder “New iPad”, er det meget sandsynligt at den næste iPhone vil komme til at hedde “New iPhone”.. Hvilket ikke ville overraske mig det mindste, da det efterhånden lyder åndsvagt at sige iPhone “#”.. Det begynder at lyder billigt..

    24. marts 2012 @ 17:30

  • Bertoni

     

    @mikkel så du køber kun iPhones pga deres udseende…?

    25. marts 2012 @ 11:42

  • Lasse

     

    @bertoni Det er jo ikke det han skriver? Men han har helt ret glasset er jo det som gør iPhone speciel! Jeg har selv iPhone og haft det lige siden august 2008 og jeg vælger da iPhone både pga. Designet og IOS!

    25. marts 2012 @ 21:59

  • Esben

     

    synes et passende navn ville være Iphone SJ

    26. marts 2012 @ 08:28

  • Benjamin

     

    Ang. Listen over iPhones har i da også glemt iPhone Edge – det var min den første direkte fra US. Lækker mobil med alu. bagside.. Håber lidt at de vender tilbage til mere alu på mobilen. Synes jeg sgu var en fed stil og passede rigtig godt med macbook alu looket..

    26. marts 2012 @ 10:22

  • Lasse

     

    @Benjamin den di tænker på er iPhone eller iPhone 2G som nogen siger :)

    26. marts 2012 @ 20:26

  • Danny Hare

     

    @ Daniel

    Uanset hvilket nummer iPhone-familien er kommet til i rækken, tror jeg ikke på nummer-definationer mere..

    Apple kaldte i gamle dage deres Macintosh med numre G3, G4 osv. min første iMac tilbage i 2002 var den populære Arkitektlampe en så kaldt G4..

    Macintosh-familien (iMac, MacBook mv.) kaldes ikke ved numre mere og iPad heller ikke.. Jeg tror på at en iPhone er en iPhone, og lige så med fremtidens iPhone som vi kender det fra Mac- og iPad-familien..

    Et grundlag kunne være:
    Apple kommer jo “kun” med nye produkter engang om året, også ville den normale køber der følger med trenden og moden, jo ikke gå ud og købe en iPhone 4S hvis denne har været på markedet i 10-11 mdr. men derimod, er det nemmere at sælge et produkt der ikke bliver anvist i en række, en “iPhone” er nemmere at sælge end en “iPhone 4S” 10-11 mdr. efter lancering, simpelthen fordi folk så ikke tænker over tiden.

    Mit gæt, ret mig gerne hvis i mener jeg er helt ude ieg skide her :)

    / Danny H.

    27. marts 2012 @ 10:31

  •  

    @Danny Hare

    Helt enig. Det undrer mig bare, at Apple ikke for længst har indset dette. Et eller andet må være sket siden lanceringen af iPhone 4S i efteråret og iPaden for nogle uger siden.

    27. marts 2012 @ 10:57

  • Danny Hare

     

    Ja, har du ret I. Noget et sket, for det er jo længe siden at deres Computere var ude af tal-rækken..