Telmore runder 1.000 iPhone-kunder
![]()
Jeg er faldet over en pressemeddelelse fra Telmore, hvori de gør opmærksom på, at de netop har rundet de 1.000 første iPhone-kunder i deres net. Historien melder dog intet om, hvor mange af dem der er kommet til efter bindingsperiodens ophør hos Telia og hvor mange af dem der er 1. generations iPhone. Det er ellers meget interessant og kunne for alvor give et billede af hvor mange iPhones det er i omløb i Danmark.
Telmore bruger i stedet pressemeddelelsen på at gå i kødet på Telia:
“Jeg bemærkede i weekenden, at Telia har udsendt et nyhedsbrev hvor de direkte sammenligner sig med Telmores “tilbud” til iPhone-brugere. Egentlig forstår jeg godt at Telia er bekymrede og gerne vil kæmpe for at holde på sine kunder – men der er noget Telia har fået helt galt fat i. Telmore har ikke skræddersyet et specielt tilbud der skal lokke iPhone-brugerne til,” fortæller Telmores administrerende direktør Allan Christiansen.
Som vi så i går med TDC uheldige udmelding, er teleselskabernes kamp om iPhonekunderne og trængen til at markere sig på den ene alle anden måde spidset gevaldigt til. Der er skruet markant op for retorikken hos alle, hvilket følgende er et eksempel på (Telmore er i øvrigt et datterselskab til TDC):
“I Telias nyhedsbrev gøres der meget ud af at tale om dækning, problemer med at sætte master op og så krakelerer monopolet for alvor med nye spektakulære tilbud, som skal holde på de frie iPhones.”, siger Allan Christiansen som en kommentar på at Telia nævner at de er billigere end Telmore i deres seneste nyhedsbrev og fortsætter: “At der så er store begrænsninger på hvordan deres nye “tilbud” kan bestilles, hvem der overhovedet kan bestille det og på hvilke betingelser, så bekræftes vi i, at kombinationen af Telia og Apple plukker kunderne så meget som muligt.
Hvorfor iPhone i den grad kan bringe sindene i kog hos teleselskaberne og få dem til at tabe hovedet er jeg lidt forundret over, men det viser nok meget godt, at iPhonen har rodet godt og grundigt rundt i mobil-andedammen. Personligt kan jeg da kun glæde mig over, at Telia kommer med nye tilbud til iPhone-kunderne, såvel som jeg er glad for at andre teleselskaber kommer med tilbud. Om tilbudene er lavet specifikt til iPhone eller ej, mener jeg ikke har noget at gøre med om kunderne plukkes eller ej. Bemærkelsesværdigt er det dog, at ingen teleselskaber for alvor slår Telia på prisen.
Læse hele pressemeddelelsen fra Telmore.
Sonys Music Unlimited til iPhone og iPod Touch
Er du hurtig på aftrækkeren?
Joke og Life: To iPhone-reklamer med John Malkovich
Nordic Game Awards i Malmø
gTar: Digital guitar med indbygget iPhone
Heltemod, ost og kloakslam
Hjælp en stakkels fugl i dens flugt mod friheden i dette hæsblæsende spil
Spring ud i det mørke rum, men sørg for at lande det rigtige sted
Æd en masse insekter, men vogt dig for de farlige
Apple: Den nye iPad har skiftet navn
Stemmediktering i Mountain Lion?
Ren science fiction: Styr Mac’en med håndbevægelser i luften
Foxconn opfører ny Apple-fabrik til 1,2 mia. kroner
Jailbreak til Apple TV version 5.0.1 klar
Apple-bestyrelsesmedlem: Apple rykker snart ind i folks dagligstuer
Mediedirektør: Apple TV gør intet for at hjælpe med at få internetmateriale på ens TV
Rygte: Apple vil købe TV-producenten Loewe
Bestyrelsesmedlem hos Foxconn: Vi gør os klar til produktion af Apple-fjernsyn
jonaskp
Måske rigtigt at der ikke er nogen der direkte er gået efter prisen. Men det synes jeg absolut heller ikke er det vigtigste. Om så Telia havde haft et iPhone abonnement hvor jeg fik fri data, fri tale, fri sms og fri mms (hvad man så end skal bruge det til på iPhone, men det tyder på at alle teleselskaberne inkluderer det i deres “iPhone-abonementer”) for 100kr om måneden, så skulle jeg stadig ikke tilbage.
Der er ingen 3G dækning i mit område (lige uden for København) og min oplevelse med deres kundeservice er at den er absolut elendig.
Jeg har ikke noget imod at betale mere for et produkt hvor jeg ved at jeg får god kundeservice og stabil dækning.
21. januar 2009 @ 14:54
Kasper
Jeg har tidligere kommenteret at jeg synes at nogle af dine indlæg er farvede af at du er blevet mere og mere “for” Telia. OK, det er for så vidt fint nok, ligesom jeg selv er “for” 3 som udbyder.
Det er bare en skam at det ikke bliver bedre begrundet. Telias dækning har ikke ændret sig særligt meget det seneste stykke tid, alle jeg kender med iPhone 3G hos Telia, brokker sig i hvert tilfælde jævnligt over at have en 3G telefon, som oftere er på EDGE end den er på 3G. Det er da hul i hovedet hvis du spørger mig.
3′s dækning er stadig surveræn ifht. Telia. Det EDGE netværk som Telia fører sig frem med er jo også snart overhalet af TDC som det sidste stykke tid har opdateret en stor del af deres master med GPRS, til fordel for EDGE. Der hvor TDC (og ofte også 3) ikke dækker med 3G, vil du typisk ryge på EDGE i stedet. Jeg benytter selv 3 som udbyder, og det er yderst sjældent at jeg ikke har 3G dækning. I metroen og med s-togene er der sjældent dækning, men den er meget hurtig til at roame over på TDC’s net når den falder af.
Jeg synes personligt kun at der er fordele ved at skifte til en anden udbyder når ens bindingsperiode ophører. Telia har fejlet fra starten af, de har ikke lyttet til det kæmpe iPhone community som der findes i Danmark, og de har ikke lyttet til eksperterne der hele tiden har sagt at iPhone brugerne har væsentligt højere dataforbrug end gennemsnittet. Derfor er det forunderligt at de valgte at sætte grænsen på 300MB. Jeg synes Telia har dumpet noget så grusomt. 3 oprettede en gruppe på Facebook (jubii de er smarte og vil være med på moden, d’oh) og fik folk til at joine den i stride strømme. De lancerede et abb. “tilpasset” iPhonen, folk brokkede sig over bindingsperioden, 3 lyttede til forbrugerne (og de kommende kunder), og den blev lynhurtigt fjernet igen. Hvorfor gjorde Telia ikke noget lignende da kritikken haglede ned over deres iPhone abb.?
/Kasper
21. januar 2009 @ 15:02
Martin
@Kasper
Det er fint du holder mig i ørene.
Jeg er blevet mere positivt stemt overfor Telia, det indrømmer jeg, men dog ikke mere, end at jeg ikke selv er kunde hos dem. Og dog ikke mere, end at jeg stadig tillader mig at brokke mig (når der er noget at brokke sig over). I øvrigt er det ikke min opgave at anbefale nogle selskaber frem for andre og jeg har ingen som helst økonomisk interesse i at hverve kunder (selvom jeg sagtens kunne få affiliate-aftaler på plads). Jeg oplyser og så må folk selv vælge. Hvad de vælger er jeg ligeglad med.
Et par kommentarer til dine kommentarer:
Dækning: Dette er grunden til at jeg ikke selv er Telia-kunde. De dækker ikke med 3G hvor jeg bor – heller ikke med EDGE og knap nok med alm. GSM (eller hvad det nu hedder). Det er for dårligt. Men jeg har det sidste halve år fulgt med i Telias dækningskort og jævnligt taget screenshots af deres 3G-dækning. Formålet har været at kunne dokumentere en forbedring (eller mangel på samme) i deres 3G-udruldning. Jeg kan godt afsløre at på kortet er det blevet meget bedre. Hvordan den oplevede dækning er, kan jeg ikke vide.
Lytning til kunderne: Telia er blevet bedre til det og det er det jeg forholder mig til nu. Jeg gider ikke brokke mig over at de var elendige engang, det kan jeg ikke bruge til noget, Det fik de hug for den gang. Jeg omtaler skam også 3s fjernelse af bindingsperioden og synes det er godt de lytter til kunderne. På den måde mener jeg ikke jeg behandler selskaberne forskelligt.
Min lidt negative indstilling i ovenstående artikel skyldes, at jeg synes Telmore er lidt vel negative og brokkende i pressemeddelelsen, De går efter at nedgøre Telia og det synes jeg ikke er passende når det gøres på den måde. De bruger ord som monopol, plukker kunder osv. og i mine øjne er det skudt langt, langt over målet ligesom TDCs udtalelse den anden dag. Jeg synes Telia skal lade Telmore drive deres forretning og jeg synes Telmore skal lade Telia drive deres forretning. GEnsidige beskyldninger kan vi kunder ikke bruge til noget. Og det er mig en gåde, at Telmore forsøger at vende det, at Telia kommer med et fint tilbud, til noget negativt om monopol og plukke kunderne.
Vi kan hurtigt blive enige om, at der ikke er den store prisforskel på f.eks. Telia, Telmore og 3 hvis man laver et iOn-lignende abonnement. Det skal altså ikke være prisen der afgør ens valg med feks. kundeservice eller dækning. Derfor skal Telmore og de andre heller ikke slå sig op på at Telia er dyre og snyder kunderne.
Alt i alt synes jeg Telia dumpede første omgang, men er blevet meget klogere siden og det fastholder jeg de skal roses for. Enhver kan fejle, også selvom alle advarede dem kraftigt, men det ER faktisk gået op for Telia at de skal tage sig lidt mere sammen, det er det jeg er positiv overfor. Jeg ser med andre ord et potentiale i Telia, hvis de kan holde dampen oppe. Fordi de rent faktisk arbejder for sagen.
Telia svarer også altid seriøst når jeg henvender mig, hvilket ikke kan siges om ret mange af de “mindre” selskaber, hvor man bare ignoreres. I min bog er det snarere Bibob der er skurken. De forsøgte at slå plat på iPhonen med udmeldninger der viste sig at være varm luft – og det kan jeg på ingen måde bruge til noget.
Men som skrevet er det fint du kommenterer det, så jeg tvinge til at få tænkt lidt over det, fortsæt med det.
/martin
21. januar 2009 @ 15:26
Martin
@Jonas
Det jeg mener med prisen er, at Telia har været meget kraftigt kritiseret for at være for dyre. Nu viser det sig, at de andre faktisk ikke er billigere. Med andre ord har kritikken hele tiden været forfejlet og man kunne måske forvente en undskyldning eller indrømmelse fra kritikerne, men nej kritikken drejes bare over på noget andet, og det er ikke helt fair.
Jeg har hele tiden ment at diskussion om prisen på iOn tog fokus fra diskussionen af dækningen.
21. januar 2009 @ 15:32
jonaskp
Ok, på den måde. Kan godt følge dig så.
Jeg har i lang tid haft samme holdning som dig. Lige i starten syntes jeg at prisen var høj, men efter at have tænkt det igennem kom jeg frem til at prisen egentligt var fair nok for det man fik med – problemet for mig var så bare at jeg aldrig nogensinde kom til at bruge alle de ting (fri tale, sms osv). Det eneste jeg egentligt har brug for er et Flatrate til data og så betaling per sms/minut for den smule jeg sms’er og taler.
Derfor er det heller ikke på grund af prisen at jeg personligt skifter, men netop pga. manglende dækning og dårlig kundeservice.
21. januar 2009 @ 22:06
Jesper
Hvad kan det være I kun dækker den ene side af historien? Telmore’s pressemeddelelse er tydeligvis et svar på et Telia nyhedsbrev, så vi kan umuligt tage stilling til hvem langer ud efter hvem uden at se nyhedsbrevet her også.
Hvad Telia angår, så er min egen opfattelse at de er blevet meget bedere. Jeg købte min iPhone hos dem med en forventning om at jeg skulle spendere 6 måneder med at forbande dem i flere generationer frem, men sådan er det slet ikke gået. Mens jeg har været abonnement har de udvidet deres 3G net, oprettet nye abonnementsformer der passer mit forbrugsmønster meget bedere, løbende undersøgt min tilfredshed, plus en masse små tiltag som at invitere iPhone ejere til events og lave special tilbud på tilbehør til dem. Jeg føler at de virkeligt har prøvet hårdt på at gøre mig tilfreds, og at det næsten er synd for dem at jeg skiftede tilbage til Telmore på trods af deres indsats. Desværre er der kun så meget de kan gøre ved dækningen på kort sigt, og mit område var bare ikke dækket godt nok. Derudover kom deres nye billige ‘fri data + andet afregnet efter forbrug’ abonnement først frem efter sidste frist for at afmelde sit abonnement til d. 12/1.
Btw, det er helt iorden at bruge ord som ‘monopol’ om et faktisk monopol
22. januar 2009 @ 07:38
Martin
@Jesper
Jeg dækker ikke kun den ene side af historien. For min historie er ikke en diskussion mellem Telia og Telmore, men at vise at jeg synes Telmore bruger energi på at lange ud efter Telia. Jeg synes det er ligegyldigt hvad Telia har skrevet for at fremprovokere Telmores vrissenhed, da Telmore under alle omstændigheder burde lade være (hvis man mener ens konkurrent går overstregen, synes jeg det er meget mere overlegent selv at opføre sig ordentligt – det sender et meget stærkere signal). Men for god ordens skyld får du her den passage hvor Telia nævner Telmore:
“Telia iOn er det billigste iPhone-abonnement på markedet
11. januar er det 6 måneder siden, at Telia lancerede iPhone 3G, og dermed vil de første kunder nu kunne få glæde af den lavere abonnementspris på 399,- kr. Ser man på en gennemsnitlig iPhone-kundes forbrug, så er Telia iOn-abonnementet stadig markedets billigste abonnement til iPhonen. Faktisk er det over 100 kr. billigere om måneden, hvis man sammenligner med f.eks. Telmores tilbud.”
Så det der pisser Telmore af er, 1) af Telia hævder de er billgere og 2) at Telia fremstiller det som om Telmore har et specifikt iPhone-tilbud.. 2) er selvfølgelig faktuelt forkert, mens 1) både er rigtigt og forkert. Det kan jo sagtens tænkes at Telias kunder har det billigste abonnement og at Telmores kunder også har. Der kan jo være forskelle i forbrugsmønstret hos de to grupper.
Nu kan folk selv vurdere, mo Telmores lidt agresive ordvalg er rimeligt ift. hvad Telia har skrevet.
Ang. monopol, så er iPhonen trods alt “bare” en mobiltelefon. Folk kan vælge en anden og der er derfor ikke tale om monopol (iøvrigt er der slet ikke noget lovgivningsmæssigt forkert i et monopol – det er kun hvis man udnytter monopoet til at tage f.eks overpriser, den er gal). Ellers ville de fleste ting jo være omfattet af begrebet monopol. H&Ms tøj kan kun købes i H&Ms egne butikker. Betragter du det som monopol?
Min opfattelse af mange af de andre teleselskabers udmeldinger er, at de virker så bitre over, at de ikke selv fik enerettet på iPhonen i sin tid (og havde opført sig præcis på samme måde som Telia). Det er det eneste det handler om, misundelse – sikkert fordi de har fundet ud af nu, at der er penge i iPhone-kunderne.
22. januar 2009 @ 08:13
Martin
Lige en tilføjelse:
Hvorfor formulerer Telmore sig ikke bare på en måde, hvori de gør klart (evt. ved hjælp at et eksempel) at de mener at de har det billigste tilbud? Istedet for at snakke om monpol, plukke kunderne osv. Min holdning er, at det er lidt barnligt.
I øvrigt har en fra Telmore lagt en kommentar her på iPhoneguide og bedt mig sende en mail fordi de ville i kontakt med mig. Det har jeg gjort tre gange uden at få svar tilbage. Dette havde intet med ovenstående artikel at gøre, men det viser meget godt, at deres organisation, måske ikke er helt oppe i omdrejninger, og så får jeg i hvert fald et indtryk af uprofessionalisme – præcis som jeg gjorde af Telia i starten, pga. deres måde at agere på.
Jeg har overhovedet intet mod Telmore (eller andre teleselskaber), jeg forbeholder mig bare ret til at skrive om det, når jeg mener de gør noget forkert. Så folk der mener, at jeg kun kan lide Telia tager helt fejl. Prøv at finde artikler fra perioden inden og lige efter iPhonens introduktion i Danmark. Så vil du finde mange der kritiserer Telia i stærke vendinger. Telia er faktisk det teleselskab der har fået mest kritik overhovedet herinde. Men de er også dem der efterfølgende har taget sig mest sammen.
22. januar 2009 @ 08:22
ReconDK
Bemærk at næsten al omtale af teleselskaber, ikke bare på iPhoneguide.dk men også andre steder, som regel er negativ. Har man haft man en negativ oplevelse vil man gerne havde den ud af kroppen, for at advare andre, men også for at “straffe” det teleselskab som man føler har trådt en over tærerne. Derfor at Internet-debatterne ofte præget af en negativ tone, men hvad med alle de positive oplevelser som folk har med teleselskaberne?
For at bruge et nyt eksempel lad os sige at 15 personer skriver noget negativt om Sonfon, 5 personer skriver noget negativt om CBB, gør det Sonofon til et dårligere selskab? Hvad nu hvis man antager at Sonofon har 200.000 kunder som er fint tilfredse, mens CBB måske har 20.000 tilfredse kunder. Tilfredshedsprocenten vil være langt højere ved Sonofon, men folk bider mærke i at de får mere negativ omtale end CBB og får MÅSKE et forkert billede af hvordan tingene hænger sammen.
En anden ting som jeg vil nævne er, at godt nok har Telia fået meget negativ omtale, men det paradoksale er at Telia formentlig aldrig er blevet nævnt så mange gange før i medierne som nu? For selv negativ PR er PR.
22. januar 2009 @ 08:51
Martin
@ReconDK
Rigtig god pointe.
22. januar 2009 @ 09:29
Jesper
Jeg er ikke ude på at forsvare Telmore, jeg syntes at deres pressemeddelelse var en kende over stregen til at begynde med. Jeg efterlyste bare konteksten. Ikke fordi den vil retfærdiggøre at Telmore gik over stregen, men fordi jeg har brug for hele historien for at det er fair. Hvis Telia havde kastet med mudder i samme grad som Telmore ville det farve mit indtryk af begge virksomheder på en anden måde end hvis det modsatte var tilfældet.
Hvad monopol angår, så betyder ordet groft “eneret til salg”, hvilket Telia i høj grad har på iPhones. Så der er ikke noget forgjort i at bruge ordet monopol i kontekst af iPhones. Det har ikke noget at gøre med om det er lovligt eller ej, det er bare en definitionssag. Det kan godt være at ordet for mange er negativt ladet, men hvis man er af den mening har man nok også en negativ instilling til eneretsaftalen mellem Telia og Apple.
Men nu tonen alligevel er lagt her i kommentardebatten, så lidt mere benzin til bålet: Hvorfor er titlen på det her indlæg “Telmore runder 1.000 iPhone-kunder” når din historie er “at vise at jeg synes Telmore bruger energi på at lange ud efter Telia”?
Btw, når du siger:
Hvad bygger det så på? En TDC mand der skyder sig selv i foden med en artillerikanon og en enkelt pressemeddelelse fra Telmore? Hvis det her er en historie om at mange af de andre selskaber skaber sig fordi de er misundelige vil jeg gerne se nogle flere udtalelser, gerne fra mere end et selskab
22. januar 2009 @ 09:45
Martin
@Jesper
Min mening var oprindeligt at formidle pressemeddelelsen uredigeret (derfor samme overskrift som Telmore brugte – og som lokkede mig til at læse den i første omgang). Jeg synes dog det var en tand for mudderkastende da det kom til stykket – og uden nogen reel nyhedsværdi (ud over det med de 1000 kunder), og derfor drejede jeg det lidt mere ind på Telmores angrev i stedet. Men du har ret overskriften er ikke så sigende.
Mht. misundelses-aspektet, så gider jeg ikke her komme med citater igen, men kritikken af Telias priser, dækning osv. har været massiv fra de andre teleselskabers side. Telia er bl.a. blevet indklaget for konkurrencestyrelsen for monopol-misbrug. Bibob har forsøgt at score billige point på udtalelser der har vist sig ikke at være rigtige (“vi vil sælge iPhones før jul”), 3 har også kritiseret Telias priser og dækning (de gør det dog overlegent i stedet for barnligt).
Jeg forstår i øvrigt godt bitterheden, for iPhonen er de noget af et produkt at blive sat uden for, men lad den dog resulterer i at man tager kampen op og tilbyder kunderne noget bedre, frem for at man kaster med mudder og nedgør hinanden. 3 er et godt eksempel, de fokuserer på at formidle at de har Danmarks bedste dækning og har ikke behov for at kommentere i pressemeddelelser at Telias kun dækker 35% (eller hvad det nu er). Det er lidt denne nedgørende Ekstra Blads-attitude man ser hos lavprisselskaberne, der forsøger at være klassens frække dreng.
Ang. ordet monopol, så mener jeg stadig at Telmore bruger det for at skabe noget negativitet omkring Telia og ikke fordi de vil glæde kundene med at oplyse dem om at Telia er eneforhandler af iPhonen (for det ved de jo i forvejen). Har du nogensinde hørt noget bruge monopol om H&M og er det et problem? I mine øjne kan folk købe deres tøj et andet sted, hvis de er utilfredse, ikke det samme nej, men noget der minder om det. Det samme gælder altså for Telia. Kun hvis man anser iPhonen for at være SÅ speciel at det ikke er en telefon som alle andre, kan man tale om et monopol, for det står jo folk frit for at købe deres telefon et andet sted hvis de er utilfredse, ikke den samme, men en der minder om den. Jeg siger ikke, at vi forbrugere ikke ville være stillet bedre hvis iPhonen var givet fri, for selvfølgelig ville vi det, men jeg gider altså ikke bruger energi på at være sur over at iPhonen ikke kan købes hos lige præcis min yndlings-operatør. Jeg accepterer at virkeligheden er sådan, at nogen produkter kan man kun købe et sted. Det gælder ikke kun iPhonen, men utrolig mange specielt dyre og eksklusive produkter. Mange af HiFi-klubbens produkter er gode eksempler.
Skal vi ikke lade den ligge her? Jeg tager din “kritik” til efterretning og har den med næste gang jeg skal skrive om noget lign.
22. januar 2009 @ 10:19
km
Angående telia, har jeg ikke lige pt kunne finde noget billiger end deres, mine regninger er blivet billiger og bliver endnu billiger når den falder til 399 kr.
jeg har ikke kunne finde nogle som giver fri data min 10GB og fri sms og fri tale til fastnet + de 300 min fri tale.
men deres 3G net er total skod, hvor jeg bor er der liiiige 3G dækning, har været andre byer som er større men hvor der slet ingen 3G net er….
Har ellers tænkt på at skifte til 3 men ikke før de kommer med bedre løsninger ud over data forbrug og deres fine dækning.
22. januar 2009 @ 10:25
Finn Hessellund
Hej Martin
Tak for din artikel med reference til Telmores pressemeddelelse. Det er spændende at følge debatten her på siden
Du har ret i at Telmore normalt aldrig refererer til konkurrenter i vores kommunikation. Vi mener at vores produkter, priser og tårnhøje kundetilfredshed er argumenter nok i sig selv.
I dette tilfælde har vi gjort en undtagelse, da Telia har refereret (misledende, synes vi) til Telmore i deres nyhedsbrev.
Generelt ville vi selvfølgelig gerne kunne sælge iPhonen. Vi sælger trods alt over 160.000 mobiltelefoner om året, og vi har ind imellem kunder der fortæller os at de nu skifter til Telia for at kunne få en iPhone. De er glade for vores netværk og vores priser, men valget af telefon vejer tungere.
Apple har valgt at der kun skal være én forhandler af iPhonen i Danmark (det er, faktuelt, et monopol på forhandlingen af iPhones). Den politik kan vi ikke ændre, vi har prøvet at kontakte Apple mange gange, men de ringer aldrig tilbage.
Til gengæld kan vi gøre opmærksom på at man som kunde efter 6 måneder er frit stillet, og vi ser rigtig mange kunder der kommer tilbage til os nu
Jeg kan se af din kommentar #8 at der er en medarbejder fra Telmore der har forsøgt at komme i kontakt med dig. Det er uheldigt at vi ikke vender tilbage, det er bestemt ikke Telmores generelle politik.
Vi vil gerne snakke med dig om din prissammenligningsside, her:
http://iphoneguide.dk/nyheder/iphone-3g-bindingsperioden-er-oph%c3%b8rt-hvad-skal-man-v%c3%a6lge/
Vi synes at Telmores priser fortjener at være med i sammenligningen. Derfor har jeg lagt min email-adresse med i indlægget, du må meget gerne tage kontakt til mig direkte.
Med venlig hilsen
Finn Hessellund, Salgschef
Telmore A/S
22. januar 2009 @ 11:36